Zawrotna kariera nieistniejącej wody mineralnej
Woda mineralna "Dar Grabiny" jest dobrze rozpoznawana i bardzo lubiana przez Polaków. Badania wykazują, że konsumenci cenią ją za to, że jest polska, zdrowa, naturalna i źródlana. Wkrótce nawet będzie można ją kupić - pisze w "Gazecie Wyborczej" Vadim Makarenko.
06.01.2004 07:17
"Dar Grabiny", to woda produkowana przez rodzinną wytwórnię Marii i Krzysztofa Zduńskich, którzy mieszkają w podwarszawskim Gródku. Według danych TVP, w grudniu zeszłego roku woda znalazła się na trzecim miejscu na rynku wód mineralnych w Polsce północno-wschodniej. Jest tylko jeden kłopot: "Dar Grabiny" nie istnieje. Maria i Krzysztof Zduńscy to bohaterowie serialu "M jak Miłość" emitowanego w TVP.
Badania rozpoznawalności i postrzegania tej marki przeprowadzone na zlecenie Biura Reklamy TVP są zaskakujące. Polacy w wieku 18-65 lat, mieszkający na terenie całego kraju doskonale znają „Dar Grabiny" - pod względem wspomaganej znajomości marki woda ta znalazła się tuż za reklamowaną przez Cindy Crawford wodą „Arctic" i wyprzedziła takie marki, jak „Ustronianka", „Danone Vitalinea" czy „Dar Natury". Aż 92,8% respondentów znających tę markę zadeklarowało, że kupiłoby „Dar Grabiny", gdyby pojawił się on w sklepie.
Widownia „M jak Miłość" jest duża. Według danych TNS OBOP z października i listopada był to najlepiej oglądany serial w Polsce, bo każdy jego odcinek przyciąga przed telewizory ok. 9 mln ludzi. TVP, która ma pełne prawa do serialu "M jak Miłość" złożyła do urzędu patentowego dokumenty, potrzebne do zastrzeżenia znaku towarowego. Biuro Reklamy TVP kończy ofertę sprzedaży tej marki - informuje "Gazeta Wyborcza". (IAR)