PolskaZastój w Modlinie - politycy stawiają na Okęcie

Zastój w Modlinie - politycy stawiają na Okęcie

Dopiero w 2009 roku Porty Lotnicze poszukają wykonawcy łącznika między Terminalem 1 i 2 na Okęciu. W Modlinie kompletny zastój: przy budowie drugiego lotniska dla Warszawy nie dzieje się nic - informuje "Życie Warszawy".

31.10.2008 | aktual.: 31.10.2008 09:40

Terminal 2: nowoczesna hala od strony lotniska wojskowego, a tuż obok - przy dawnym dworcu krajowym - niedokończona konstrukcja tzw. pirsu południowego. Ten straszący pasażerów budynek to smętna pamiątka po zerwanej w 2007 roku umowie z konsorcjum Ferrovial, Budimex i Lamela.

Pechowa inwestycja na Okęciu trwa od 2005 roku. Rząd uznał, że najwyższy czas ją skończyć. Na antresoli nowej hali odlotów minister infrastruktury Cezary Grabarczyk ogłosił w czwartek harmonogram prac.

UEFA będzie zadowolona

Do końca 2010 roku rozbudowa lotniska Okęcie będzie zakończona. Spełnimy wszystkie wymogi UEFA związane z obsługą pasażerów w czasie Euro 2012 - mówił minister Grabarczyk. I rozliczajcie nas z tego - zaproponował dziennikarzom.

Dyrektor Państwowych Portów Lotniczych Michał Marzec obiecał: w tym roku wybór projektanta, w drugim kwartale przyszłego roku wybór wykonawcy prac na płycie lotniska, w tym samym czasie ogłoszenie przetargu na prace w Terminalu 2 (dokończenie pirsu południowego i budowę centralnego), w czwartym kwartale 2009 roku wybór wykonawcy dla Terminalu 2, finał tych inwestycji pod koniec 2010 roku.

To znaczy, że unikniemy tymczasowego zafoliowania pirsu południowego. W Portach Lotniczych pojawił się taki pomysł, na wypadek gdyby analizy wykazały, że ta część Terminalu 2 będzie w ciągu najbliższych lat niepotrzebna. Na wieść o tych rewelacjach internauci okrzyknęli lotnisko „Chopinem pod folią”.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)