Zasady Dobrych Praktyk w PKN Orlen
PKN Orlen przyjął Zasady Dobrych Praktyk opracowane wspólnie ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych.
24.07.2006 06:35
Wskazania zawarte w dokumencie mają usprawnić i zagwarantować przejrzystość procesów wyboru zewnętrznych wykonawców komunikacji marketingowej Koncernu, podano w komunikacie prasowym.
Dla zapewnienia prawidłowego przebiegu i przejrzystości procesów przetargowych w obszarze reklamy, PKN Orlen S.A. i Stowarzyszenie Agencji Reklamowych wspólnie opracowały zasady "ewaluacji ofert" wspomagające procedury wyboru Agencji Reklamowych lub Domów Mediowych na potrzeby całkowitej lub częściowej obsługi Spółki w zakresie komunikacji marketingowej.
Celem podjęcia wspólnej inicjatywy jest usprawnienie procesów wyboru agencji oraz zapewnienie bezpiecznych i efektywnych biznesowo warunków komunikacji w procesie ewaluacji ofert zarówno dla ogłaszającego konkurs, jak również zaproszonych agencji i domów mediowych.
Określenie i wdrożenie uzgodnionych zasad umożliwi dokonanie wyboru agencji na podstawie jasnych i obiektywnych, a przede wszystkim merytorycznych kryteriów. Dzięki temu PKN Orlen zyska kontrahenta, który zaproponował najciekawsze i najbardziej efektywne projekty komunikacji marketingowej - powiedziała Anna Walczowska, Dyrektor Biura Marketingu PKN Orlen S.A.
Poszukiwanie kandydatów na dostawcę usług będzie przebiegać w maksymalnie pięciu fazach. W pierwszej fazie powstanie lista agencji zaproszonych do ewaluacji ofert. W drugim etapie wybranym firmom zostanie przekazany brief oraz w razie potrzeby zorganizowane zostaną spotkania wyjaśniające. Trzecia część procesu, to prezentacja ofert z uwzględnieniem strategii, kreacji, a w przypadku domów mediowych strategii mediowej i kosztowej. Czwarty etap stanowić będzie szczegółowa analiza przedstawionych propozycji lub audyt mediowy w zależności od zapisów w briefie oraz wskazanie agencji, z którymi prowadzone będą negocjacje cenowe. Dobre praktyki zostały wdrożone w Spółce 11 lipca b.r.