Trwa ładowanie...

Zapanowała moda na oddawanie krwi

Zapanowała moda na oddawanie krwi, głównie wśród młodzieży. Także firmy zamiast imprez alkoholowych organizują pikniki połączone z oddawaniem krwi. Eksperci uważają, że to efekt akcji zachęcających do oddawania krwi - informuje "Metro".

Zapanowała moda na oddawanie krwiŹródło: Jupiterimages
d2awnvr
d2awnvr

W zeszłym roku liczba donacji przekroczyła 1 mln 157 tys. (to ponad 20% więcej niż 4 lata temu), a krew oddało blisko 690 tys. Polaków (blisko 30% więcej niż 4 lata temu).

Zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów, billboardy, spoty reklamowe, programy edukacyjne prowadzone przez wiele fundacji, PCK, także regionalne centra krwiodawstwa coraz bardziej trafiają do ludzi, szczególnie tych młodych. Ich zdaniem wśród młodych Polaków powstała wręcz moda na oddawanie krwi. To właśnie licealiści albo studenci są najczęściej inicjatorami zbiórek w szkołach i na uczelniach.

Modę na oddawanie krwi absolwenci przenoszą potem do firm, gdzie zaczynają pracę. W efekcie coraz więcej firm, banków czy przedsiębiorstw zastępuje zakrapiane alkoholem spotkania integracyjne imprezami, podczas których pracownicy oddają krew - pisze "Metro".

d2awnvr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2awnvr
Więcej tematów