Z jakich mediów korzystają internauci?
Oglądanie telewizji online, słuchanie radia za pośrednictwem
internetu oraz czytanie prasy w sieci stały się standardem dla
większości polskich internautów. Trzech na czterech użytkowników
sieci oglądało telewizję lub klipy video w internecie.
Medium cieszącym się największą popularnością wśród respondentów jest internet - podaje raport firmy Gemius. Aż 71 proc. internautów poproszonych o wskazanie czynności wykonywanej w przeddzień badania wybrało właśnie przeglądanie zawartości stron internetowych, a 70 proc. sprawdziło pocztę elektroniczną. Na kolejnych miejscach znalazły się oglądanie telewizji (63 proc.) oraz słuchanie radia (52 proc.).
Zdecydowanie najpopularniejszą stacją telewizyjną jest TVN - trzech na czterech internautów przyznało, że oglądało ją w przeddzień badania. TVN zyskał uznanie 77 proc. kobiet i 72 proc. mężczyzn. Tych drugich odnajdziemy częściej wśród amatorów stacji typowo informacyjnych (TVN24 oraz TVP Info), jak również sportowych oraz dokumentalnych.
W pierwszej trójce najpopularniejszych wśród internautów stacji radiowych uplasowały się RMF FM, Radio Zet oraz Radio Eska. Ciekawych wniosków dostarcza analiza popularności stacji radiowych w poszczególnych grupach wiekowych. Młodsi słuchacze (15 - 34 lata) preferują RMF FM oraz Radiostację, jednak największa różnica między słuchalnością w poszczególnych kategoriach wiekowych zarysowuje się w przypadku Radia Eska. Jest to stacja, której słuchalność wyraźnie spada wraz z wiekiem odbiorców. Starsi internauci częściej słuchają stacji publicznych - Trójki, Programu 1 i 2 Polskiego Radia, ale również Radia Maryja, Radia Plus i Kolor.
Najchętniej czytane gazeta codzienna to Gazeta Wyborcza, tygodnik - Newsweek a miesięcznik - Twój Styl.
Badanie realizowane cyklicznie odbywało się w oparciu o ankiety wyświetlane w internecie w formie pop-up. Ankiety wyświetlały się losowo w dniach: 1-27 października 2004 (1 fala), 9-23 maja 2005 (2 fala), 15-28 listopada 2005 (3 fala), 9-23 maja 2006 (4 fala), 13-26 listopada 2006 (5 fala), 27 lipca - 6 sierpnia 2007 (6 fala), 19 listopada - 4 grudnia 2007 (7 fala). Powierzchnię do wyświetlania ankiet podczas pierwszej - październikowej - fali badania udostępnił portal Onet.pl. Badania kolejne zostały przeprowadzone na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Grupa ankietowana to internauci w wieku 15 i więcej lat. W ramach badania zebrano: 10 112 ankiet (październik 2004 - 1 fala), 17 133 ankiety (maj 2005 - 2 fala), 14 706 ankiet (listopad 2005 - 3 fala), 12 665 ankiet podczas 4 fali badania, w maju 2006, 16 050 podczas 5 fali badania (listopad 2006), 10 767 podczas 6 fali badania (lipiec/sierpień 2007) i 14 424 ankiety podczas 7 fali badania (listopad/grudzień 2007).