Trwa ładowanie...
d3xdaib
13-03-2006 23:26

Wzrost znaczenia Rich Media

Płatne linki mają stracić dynamikę wzrostu już w przyszłym roku. Wyprzedzić je ma sponsoring, ogłoszenia i akcje e-mailingowe.

d3xdaib
d3xdaib

Serwis eMarketer prognozuje, że już w przyszłym roku nakłady na reklamę typu Rich Media będą rosły szybciej niż na reklamy w wyszukiwarkach i płatne linki.

Aktualnie udział płatnych odnośników w całości wydatków poniesionych na reklamę w internecie przekroczył 40 proc. Tempo zdobywania rynku reklamowego przez wyszukiwarkę Google czy goniącą ją spółkę Yahoo było w ostatnich latach imponujące.

Specjaliści z eMarkterea przewidują - na podstawie własnego raportu i danych IAB i PricewaterhouseCoopers - że tym roku nakłady na płatne linki skoczą o około 28,6 proc., podczas gdy wzrost ten w latach 2005-2004 wynosił odpowiednio 30 i 50 proc. Zdaniem eMarketera w kolejnych latach wzrost ma być już tylko kilkunastoprocentowy.

Tłuste lata czekają reklamy typu Rich Media, na które nakłady w poprzednich latach nie rosły tak dynamiczne. W bieżącym roku mają wzrosnąć o 46%, w kolejnych trzech o co najmniej 30%.

d3xdaib

"Rich media", czyli "bogate prezentacje" to dźwięk, film i animowany obraz, często pozwalający użytkownikowi na interakcję, czyli wpływ na przebieg akcji na ekranie. Za przykład "bogatych prezentacji" służyć mogą gry i filmy wykonane w technologii Macromedia Flash. Największą przeszkodą w rozwoju bogatych treści jest jakość łącz internetowych - dla internautów korzystających z modemu przeszkodą jest duża objętość dyskowa zaawansowanych prezentacji multimedialnych.

d3xdaib
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xdaib
Więcej tematów