Trwa ładowanie...

Wytknęli błędy szkole, gdzie doszło do bójki 8-latków. Miażdżąca ocena kuratorium

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Złocieńcu złamali koledze nogę. Wcześniej mieli go "dręczyć" m.in. ściągając mu spodnie. Wersje zdarzeń były bardzo różne, dlatego sprawą zajęło się Kuratorium Oświaty. Teraz wytykają szkole listę niedociągnięć i stawiają ultimatum dyrektorowi.

Share
Wytknęli błędy szkole, gdzie doszło do bójki 8-latków. Miażdżąca ocena kuratorium
Źródło: Facebook.com
d2iq2bq

Jako pierwszy o całej sprawie zaalarmował w sieci starszy brat chłopca. Jego zdaniem 8-letni Wojtek czuł się w szkole "poniżany i bezradny". "Na oczach całej klasy dwukrotnie dwóch uczniów ściągnęło mu spodnie" - relacjonuje przebieg wydarzeń brat Wojtka.

"Kiedy poczuł, że jego spodnie wraz z bielizną ponownie lądują na kostkach, odwrócił się i wymierzył dręczycielowi cios. Ten nie patrząc na nic zaczął kopać mojego brata, łamiąc mu przy tym kość piszczelową" - twierdzi.

d2iq2bq

Dodaje, że nauczyciele nie reagowali na wcześniejszą przemoc, a po ostatnim zdarzeniu, nie wezwali nawet do poszkodowanego karetki.

"Nagłośnimy sprawę! Koniec z patolą i bezprawiem" - podsumował na Facebooku, a jego post z opisem zdarzenia udostępniło ponad 12 tys. osób.

Wirtualna Polska skontaktowała się między innymi z dyrektorem szkoły Zbigniewem Buczkiem, który przedstawił jednak zupełnie inną wersję wydarzeń.

Szczegóły sprawy wyjaśnia policja, ale swoją wewnętrzną kontrolę przeprowadziło również Kuratorium Oświaty w Szczecinie. Ich ustalenia z pewnością nie spodobają się przedstawicielom placówki w Złocieńcu.

d2iq2bq

Policja sporządzi "wniosek o przejawy demoralizacji"

Kuratorium przeprowadziło rozmowy z dyrektorem, wychowawcą klasy, pedagogiem szkolnym oraz nauczycielem dyżurującym tego dnia na dziedzińcu szkoły.

Przeanalizowano również liczne dokumenty. Ustalono, że chociaż wyznaczeni nauczyciele pełnili dyżury na parterze i I piętrze, nie uwzględniono dyżurów na dziedzińcu szkoły.

Chociaż wymagają tego procedury, zdarzenia nie odnotowano w dzienniku, a uczniom nie zapewniono odpowiedniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Informacja o zdarzeniu nie pojawiła się w rejestrze wypadków, a także nie sporządzono niezbędnego protokołu powypadkowego.

Ze wstępnych ustaleń wynika, że 8-latkowi faktycznie złamano kość piszczelową. Relacje niektórych uczniów potwierdzają z kolei wersję o ściąganiu spodni. Kuratorium wydało więc serię zaleceń, które szkoła powinna wdrożyć. Kiedy? "Od dnia otrzymania protokołu" - czytamy w dokumencie organu nadzorującego.

d2iq2bq

Swoje postępowanie w tej sprawie prowadzi również policja. Chociaż Maciej Zieliński z Komendy Powiatowej Policji w Drawsku Pomorskim nie chce zdradzać szczegółów, wiemy, że funkcjonariusze rozmawiali z przedstawicielami rodzin obu chłopców (pokrzywdzonego i napastnika).

Po przeprowadzeniu wywiadów środowiskowych ma zostać sporządzony "wniosek o przejawy demoralizacji".

Zobacz także: Tomasz Komenda o swoich marzeniach po uniewinnieniu. "Dostaję listy matrymonialne"

Wersja wydarzeń dyrektora szkoły

By wyjaśnić całe zdarzenie, skontaktowaliśmy się z mamą Wojtka. Przyznała, że syn przeżył traumę, ale czeka jeszcze na dokładne wyniki badań. Najpierw chciała komentować szczegóły zajścia, potem się z tego wycofała.

d2iq2bq

Ponieważ protokół z kontroli w Szkole Podstawowej nr. 3 w Złocieńcu pokazuje wiele błędów, zwróciliśmy się do placówki z prośbą o komentarz. Poinformowano nas, że dyrektor może z nami porozmawiać najwcześniej następnego dnia.

We wcześniejszych rozmowach z Wirtualną Polską podkreślał, że wersja zdarzeń przedstawiona w sieci przez starszego brata 8-letniego Wojtka nie jest wiarygodna.

"Nie było opuchlizny, ran ani otarć"

- Uczeń faktycznie ma złamaną nogę, ale doszło do tego w zupełnie inny sposób. W grupie bawiącej się w chowanego było trzech pierwszoklasistów. W pewnym momencie między 8-latkami doszło do nieporozumienia i jeden drugiego kopnął. Stało się to tak niefortunnie, że faktycznie doszło do urazu nogi. Wersja o ściąganiu spodni jest jednak niepotwierdzona - podkreślał 19 czerwca Zbigniew Buczek.

Dyrektor odnosił się również do zarzutu o to, że szkoła nie wezwała do poszkodowanego chłopca karetki.

d2iq2bq

- Zdarzenie zaszło między dwoma ośmiolatkami. Chłopca opatrzyła wychowawczyni, a następnie szkolna pielęgniarka. Na jego ciele nie było żadnych widocznych znaków, że wydarzyło się coś poważnego. Nie było opuchlizny, ran ani otarć. Potwierdza to zarówno pielęgniarka jak i wypis ze szpitala umieszczony na Facebooku prawdopodobnie przez brata poszkodowanego - informował Buczek.

Mężczyzna podkreślał, że nawet matka znająca psychikę swojego dziecka, nie zawiozła go od razu do szpitala. Karetkę miała wezwać dopiero po kilku godzinach.

Z ustaleń Wirtualnej Polski wynika, że po zebraniu materiałów i przeprowadzeniu niezbędnych rozmów, funkcjonariusze miejscowej policji przekazali sprawę do Sądu Rejonowego w Drawsku Pomorskim. - Teraz zajmuje się nią III Wydział Rodzinny i Nieletnich - usłyszeliśmy w sądzie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2iq2bq

Podziel się opinią

Share
d2iq2bq
d2iq2bq
Więcej tematów