Wyszukiwarki dźwignią branży turystycznej?
Media Contacts wraz z Yahoo! Search Engine ogłosiły wyniki badania na temat wpływu wyszukiwarek na decyzje zakupowe klientów brytyjskich firm turystycznych.
18.01.2007 07:10
Wyniki badania pokazują, że marketingowe wykorzystanie wyszukiwarek wykracza poza wąsko pojęty direct marketing.Tylko 10% transakcji było zawieranych bezpośrednio po kliknięciu użytkownika w link umieszczony w wyszukiwarce. Pozostałe decyzje zakupowe użytkownicy podejmowali w kilka dni, a nawet kilka tygodni po pierwszym wpisaniu słów kluczowych w pasku wyszukiwarki.Blisko połowa użytkowników dokonała zakupu później niż 4 tygodnie po pierwszym zapytaniu. Najdłużej trwała konwersja zakupowa Internautów, którzy szukali ofert turystycznych korzystając ze słów kluczowych związanych z miejscem wyjazdu.
Badanie pokazało również, że w wielu wypadkach reklama w wyszukiwarkach może z powodzeniem budować świadomość marki. Często jest ona jedynym źródłem informacji dla turystów.Potwierdzeniem tego jest fakt, że 8 na 10 respondentów przyznało, że wyszukiwarki są dla nich bardziej użytecznym narzędziem przy planowaniu podróży niż tradycyjne źródła informacji turystycznych. 39% badanych przyznało, że dzięki wyszukiwarce odwiedzili strony firm turystycznych, na które pierwotnie nie planowali wchodzić. 25% przyznało, że włączyli na swoją „short listę” marki, których wcześniej nie rozważali.
W badaniu przeanalizowano wyszukiwarki: Yahoo!, Google, MSN, AOL, Ask Jeeves.Analiza słów kluczowych została wsparta badaniem kwestionariuszowym online wśród 7500 użytkowników wyszukiwarek oraz tradycyjną ankietą na próbie 300 respondentów.