PolskaWymyślili akcję, która ma ożywić poznańskie Śródmieście

Wymyślili akcję, która ma ożywić poznańskie Śródmieście

Akcja stowarzyszenia Ulepsz Poznań ma zachęcić poznaniaków do korzystania z usług kawiarni i sklepów znajdujących się w centrum. Ich klienci mogą liczyć na zniżki.

W Poznaniu właściwie co roku powstaje kolejne centrum handlowe. Każde z nich sprawia, że klientów tracą małe sklepy i punkty usługowe. W efekcie przy tradycyjnie handlowych ulicach takich jak Święty Marcin, 27 grudnia czy Głogowska plajtują kolejne sklepy i kawiarnie, a ulica zamiera, ubywa z nich pieszych, dla których przechadzka między pustymi witrynami nie ma żadnego celu.

Temu zjawisku chce przeciwdziałać m.in. stowarzyszenie Ulepsz Poznań, które do projektu „Przyjedź do Śródmieścia… Poznaj lokalnych przedsiębiorców. Projekt wspierania drobnego handlu i usług w Śródmieściu” zaprosiło 20 kawiarni, restauracji i sklepów z obszaru Śródki, Chwaliszewa, ul. Gołębiej i Wrocławskiej.

- Projekt ma na celu poprawę wizerunku śródmieścia poprzez promocję drobnego, lokalnego handlu w opozycji do powstających centrów handlowych – wyjaśnia Agata Tryksza ze stowarzyszenia Ulepsz Poznań.

Wszyscy przedsiębiorcy biorący udział w projekcie opracowali wspólny system promocyjny przewidujący zniżki dla klientów. Na 10-procentowy rabat może liczyć każdy, kto w jednym z tych punktów odbierze specjalny kupon. Można go także zdobyć w Centrum Informacji Miejskiej lub pobrać i wydrukować ze strony projektu www.fyrtel.org. Można na niej znaleźć także mapkę, opis, a także wywiady z 20 przedsiębiorcami biorącymi udział we wspólnej akcji.

W projekcie udział biorą: kawiarnie: Cafe Farma (ul. Wrocławska 25), Cafe Misja (ul. Gołębia 1), Bike Cafe (mobilna kawiarnia), Sztukafeteria (ul. Gołębia 3), Chichot (ul. Śródka 1), restauracje Hyćka (Rynek Śródecki 17) i Fiszka (ul. Wrocławska 17), lodziarnia Giovanni Volpe (ul. Gołębia 3), sklep z artykułami wyposażenia wnętrz Lampy w centrum (ul. Wrocławska 14), sklep górski Taternik (ul. Gołębia 5), sklep kreślarski Holimexsklep (ul. Wrocławska 17/4), sklep ze słodyczami Wawel (ul. Wrocławska 21), sklep – manufaktura Słodkie Czary Mary (ul. Wrocławska 12), sklep z kosmetykami Mydlarnia (ul. Wrocławska 8), perfumeria Mistral (ul. Gołębia 3), kwiaciarnia Tamaryszek (ul. Św. Jacka 1/1L), biuro projektowe Kasia Orwat home design (ul. Tylne Chwaliszewo 23), wytwórnia pościeli Emkap (ul. Gołębia 5).

Kupony rabatowe będą obowiązywały do 15 listopada. Organizatorzy nie wykluczają, że w przyszłości projekt obejmie także inne dzielnice Poznania.

- Na razie obejmuje tylko rejon śródmieścia, ponieważ taki otrzymaliśmy grant z Urzędu Miasta – wyjaśnia w rozmowie z WP.PL Agata Tryksza. – Ale projekt ma być takim wzorcem, który będzie można powielać w innych dzielnicach, o ile uda się na to pozyskać pieniądze w budżecie miasta albo z innych źródeł. Już teraz na stronie fyrtel.org promujemy przedsiębiorców z całego Poznania, chociaż na razie nie są oni objęci tym systemem rabatowym.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)