Wygląd strony najważniejszy dla sklepów internetowych
Dla sklepów internetowych priorytetem jest wygląd ich strony -
wynika z badania firmy Internet Retailer.
W ciągu dwunastu ostatnich miesięcy 60,3 procenta sklepów online odnowiło wygląd swojej strony, w tym 20,1 procenta w ostatnich trzech miesiącach, a 14,3 procenta w ciągu ostatniego pół roku
Spośród serwisów e-commerce planujących odnowić swoje witryny, 74,7 procent zamierza to uczynić w ciągu najbliższego roku, w tym 28,6 procenta w ciągu najbliższych 90 dni.
Dla 68,9 procenta internetowych sklepów, przy odnowie serwisu głównym celem jest lepsza organizacja oferty. Dla 67,3 procenta kluczowa jest bardziej płynna nawigacja, dla 53,9 procenta szybsza i bardziej intuicyjna wyszukiwarka, a dla 40,9 procenta większa liczba opisów i ocen produktów.
Z badania Internet Retailer wynika także, że 70,2 procenta badanych sklepów online pozwala swoim klientom na tworzenie osobistych kont oraz przeglądanie i uaktualnianie zamieszczanych przez nich informacji. 52,6 procenta serwisów e-commerce oferuje także zaawansowane funkcje wyszukiwania, pozwalające użytkownikom na poszukiwanie produktów ze względu na ich typ, rozmiar, kolor, materiał czy cenę.