Współpraca na rzecz rozwoju regionów - doświadczenia europejskie
Zaproszenie na bezpłatne seminarium
Seminaria organizowane są wspólnie przez:
Stowarzyszenie Inicjatyw Menedżerskich Instytut Biznesu (SIM IB), Włoski Związek Izb Handlu, Przemysłu, Rzemiosła i Rolnictwa (UNIONCAMERE),
oraz przy poparciu:
Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Ministerstwa Polityki Społecznej.
Od 1 maja 2004 roku Polska może w pełni wykorzystywać możliwości, jakie oferuje członkostwo w Unii Europejskiej. Swoboda Przepływu Kapitału, jako jedna ze swobód, jakie uzyskała Polska jako członek Unii Europejskiej umożliwia większy niż poprzednio napływ inwestorów do polskich regionów. Napływ inwestycji zależy między innymi od skutecznego marketingu terytorialnego mającego na celu propagowanie rozwoju lokalnego oraz przyciągania inwestorów i inwestycji.
Przygotowane seminaria mają przyczynić się do rozwoju współpracy pomiędzy sektorem pozarządowym i publicznym. Uczestnicy seminariów zdobędą praktyczną i sprawdzoną wiedzę, która zaowocuje przyciągnięciem nie tylko inwestorów w konkretne regiony, ale także turystów z kraju i zagranicy.
Terminy
Listopad
» 14.11 » podlaskie » Białystok
» 15.11 » podkarpackie » Rzeszów
» 16.11 » małopolskie » Kraków
Grudzień
» 08.12 » mazowieckie » Warszawa
Prowadzenie
Seminaria będą prowadzone przez przedstawicieli UNIONCAMERE - włoskiego Stowarzyszenia Izb Handlu, Przemysłu, Rzemiosła i Rolnictwa, które zrzesza 103 izby handlowe z terenu Włoch. UNIONCAMERE reprezentuje interesy swoich członków wobec rządu, w Unii Europejskiej oraz na płaszczyźnie międzynarodowej. UNIONCAMERE na terenie Włoch jest odpowiedzialna za rozwój i tworzenie planów marketingu terytorialnego w celu propagowania rozwoju lokalnego i przyciągania inwestycji na dane terytorium.
W obecnych warunkach, wykonanie planu Marketingu Terytorialnego oznacza próbę pojęcia i osiągnięcia zakresu specyficznych celów terytorialnych, takich jak:
Promować "usytuowane opakowania" tj. obszary wyrównania produkcyjnego dopłacanych przez odpowiednie poziomy usług i jakości terytorialnej (podatki, infrastrukturę, wykwalifikowaną siłę roboczą, itd.),
Przyciągać więcej inwestycji, szczególnie inwestycji zagranicznych,
Promować rozwój lokalny poprzez poszukiwanie i promocję możliwości inwestycyjnych z lokalnymi przedsiębiorcami
W tym scenariuszu, plan Marketingu Terytorialnego także zawiera zdefiniowanie i rozwój relacji z władzami lokalnymi i agencjami odpowiedzialnymi za planowanie i rozwój lokalny jak również za tworzenie i monitorowanie typowych cech rozwoju lokalnego.
Organizacja
Seminaria trwają od 9:30 do 16:00
Ilość miejsc na jednym seminarium ograniczona do 30 osób. O uczestnictwie w seminarium będzie decydowała kolejność zgłoszeń oraz stopień zaangażowania w promocję regionów.
Wybrani przedstawiciele regionów (uczestnicy wcześniejszych seminariów) zostaną zaproszeni do udziału i zabraniu głosu na podsumowującym seminarium w Warszawie. Seminarium odbędzie się z udziałem władz Ministerstwa Polityki Społecznej. Ilość miejsc ograniczona do 100 osób.
Zarejestrowani uczestnicy mają zapewnione materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz lunch.
Dokładne miejsca przeprowadzenia seminarium dostępne są na stronach Instytutu Biznesu.