RegionalneWrocławWrocław. Zapłać podatek w banku lub online. Udogodnienie w czasach COVID-19

Wrocław. Zapłać podatek w banku lub online. Udogodnienie w czasach COVID-19

Pracownicy Urzędu Miejskiego we Wrocławiu rozpoczęli doręczanie decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, leśnego i rolnego. Właściciele nieruchomości będą mieli czas na uregulowanie podatków do 15 marca. Jak to zrobić? W banku lub online - bez prowizji.

Wrocław. Zapłać podatek w banku lub online. Udogodnienie w czasach COVID-19
Wrocław. Zapłać podatek w banku lub online. Udogodnienie w czasach COVID-19
Źródło zdjęć: © WP | Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera

08.02.2021 | aktual.: 06.03.2024 20:36

Podatki: od nieruchomości, rolny i leśny do 15 marca można uregulować zarówno stacjonarnie, jak i za pośrednictwem bankowości internetowej:

  • bez prowizji w 20 oddziałach PKO Bank Polski S.A. na terenie Wrocławia oraz 6 placówkach w: Bielanach Wrocławskich, Jelczu Laskowicach, Kątach Wrocławskich, Oleśnicy, Oławie oraz Siechnicach,
  • bez prowizji za pośrednictwem Platformy Informacyjno-Płatniczej Wrocławia PLIP
,
  • za pośrednictwem bankowości elektronicznej oraz w placówkach bankowych i pocztowych.

Co ważne - Punkty Obsługi Bankowej PKO Bank Polski, zlokalizowane na terenie Urzędu Miejskiego Wrocławia są nieczynne.

Wrocław. Zapłać podatek w banku lub online. Udogodnienie w czasach COVID-19

- To duże ułatwienie dla mieszkańców Wrocławia. Podatku nie opłacamy już w Centrum Obsługi Podatnika przy ulicy Kotlarskiej. Na takich samych zasadach zrobimy to w 20 punktach na terenie całego miasta. To szczególnie ważne dla osób, które nie korzystają z płatności elektronicznych, na przykład części seniorów - podkreśla Marcin Urban, skarbnik Wrocławia.

Już od 4 lutego pracownicy Urzędu Miejskiego doręczają mieszkańcom Wrocławia ok. 200 tys. decyzji w sprawie wysokości podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego. Są one doręczane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

W związku z sytuacją epidemiologiczną akcja jest prowadzona w pełnym reżimie sanitarnym, z zachowaniem środków ochrony. Co ważne, decyzje niedoręczone do 1 marca będą wysłane listami poleconymi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, za pośrednictwem Poczty Polskiej, na adresy korespondencyjne wskazane przez podatników.

Warto dodać, że decyzje w sprawie podatku od nieruchomości można co roku otrzymywać drogą elektroniczną i bezpiecznie odbierać je na ePUAP. Wystarczy złożyć w Urzędzie Miejskim wniosek, który będzie zawierał adres skrytki na ePUAP.


Można to zrobić elektronicznie przez ePUAP (wybierając pismo ogólne do urzędu), a także drogą pocztową lub osobiście w Centrum Obsługi Podatnika. Dodatkowe informacje można uzyskać w Centrum Informacji Urzędu Miejskiego Wrocławia pod numerem telefonu 71 777 77 77 oraz na stronie BIP UMW w zakładce dotyczącej Wydziału Podatków i Opłat.

Zobacz także
Komentarze (0)