Wrocław. Zabierz ZOO do domu. Surya, Bazuka, Miombo i Borówka w kalendarzu na 2021 rok
Limitowana edycja wrocławskiego kalendarza z pięknymi portretami podopiecznych wrocławskiego ogrodu zoologicznego cieszy się ogromnym powodzeniem wśród odwiedzających zoo przybyszy z całej Polski. Taki kalendarz jest nie tylko uroczą pamiątką, ale też i realną formą wsparcia dla placówki.
Limitowana edycja wrocławskiego kalendarza z pięknymi portretami podopiecznych wrocławskiego ogrodu zoologicznego cieszy się ogromnym powodzeniem wśród odwiedzających zoo przybyszy z całej Polski. Taki kalendarz jest nie tylko uroczą pamiątką, ale też i realną formą wsparcia dla placówki.
Prawdziwymi gwiazdami tego wydawnictwa są zarówno nowi w ogrodzie - urodzona w maju tygrysica sumatrzańska Surya, jak i legenda placówki, piękny lew angolański Miombo, którego od października już nie zobaczymy na wrocławskim wybiegu. Po operacji nerek zwierzak nie wybudził się z narkozy.
Kalendarz zawiera dwanaście zdjęć zwierząt, reprezentantów różnych gatunków, które mieszkają we wrocławskim zoo. Publikacja stawia nie tylko na stronę estetyczną, ale również ma wymiar edukacyjny. - Możemy przypatrzeć się z bardzo bliska łuskom na ciele węża długonosego, puchatemu wzorowi na ogonie pandy małej czy wielkim kłom tygrysa sumatrzańskiego. Do tego podajemy status zagrożenia wymarciem wszystkich gatunków prezentowanych w kalendarzu wraz z trendem liczebności populacji w naturze. W ten sposób chcemy informować i uwrażliwiać ludzi na ochronę dzikiej przyrody zgodnie z naszym hasłem „Zoobacz, pokochaj, pomóż ochronić” - mówi Radosław Ratajszczak, szef placówki.
„ZOObacz, pokochaj, pomóż ochronić” 2021 to szósta edycja autorskiego kalendarza ściennego wrocławskiego zoo. Nakład zawsze jest niski. Kalendarz kupić można było tylko w sklepiku na terenie ogrodu. Teraz posiadaczem tego eleganckiego wydawnictwa można stać się podczas zakupów w internecie.
Wrocławskie zoo uruchomiło bowiem sklep na Allegro. W sprzedaży, oprócz kalendarzy, są też inne gadżety - plakaty, puzzle, T-shirt i poduszki „jaśki”, które powstały na 5-lecie Afrykarium. Środki ze sprzedaży pamiątek z zoo pomagają utrzymać placówkę, która na skutek pandemii koronawirusa ma mniejsze dochody z biletów, oraz zasila działalność placówki na rzecz ochrony zwierząt zagrożonych wyginięciem. Zoo we Wrocławiu wspiera ponad 30 takich projektów na 5 kontynentach.