RegionalneWrocławWrocław. Ul. Krzywoustego z buspasem. Kierowcy nie stracą żadnego pasa jezdni

Wrocław. Ul. Krzywoustego z buspasem. Kierowcy nie stracą żadnego pasa jezdni

W drugiej połowie 2021 roku na ul. Krzywoustego we Wrocławiu zostanie oddany do użytku buspas, dzięki któremu autobusy MPK Wrocław szybciej pokonają trasę z Psiego Pola w kierunku Placu Grunwaldzkiego. Pozostali kierowcy nie stracą przy tym żadnego z pasów jezdni.

Wrocław. Ul. Krzywoustego z buspasem. Kierowcy nie stracą żadnego pasa jezdni
Wrocław. Ul. Krzywoustego z buspasem. Kierowcy nie stracą żadnego pasa jezdni
Źródło zdjęć: © MPK Wrocław
Łukasz Kuczera

16.01.2021 | aktual.: 03.03.2022 06:42

Wrocław od kilku lat rozwija sieć buspasów na terenie miasta, co nie podoba się części mieszkańców. Zazwyczaj wytyczenie specjalnej jezdni dla autobusów MPK Wrocław wiążę się bowiem z zabraniem fragmentu trasy pozostałym zmotoryzowanym. Jednak w przypadku ul. Krzywoustego będzie inaczej.

Plan zakłada, że na ul. Krzywoustego dojdzie do poszerzenia dwóch fragmentów jezdni, co pozwoli na wygospodarowanie miejsca na buspas.

Wrocław. Ul. Krzywoustego z buspasem. Kierowcy nie stracą żadnego pasa jezdni

- Buspas zostanie poprowadzony po dodatkowych pasach ruchu oraz z wykorzystaniem jezdni bocznej ul. Krzywoustego obsługującej obecnie parking przy CH Korona. W ramach zadania zaprojektowano wykorzystanie jednego pasa ruchu jezdni obsługującej jako buspas - tłumaczy wrocławski magistrat.

Buspas na ul. Krzywoustego we Wrocławiu zostanie poprowadzony od zjazdu z estakady w okolicach mostu na rzecze Widawa aż do skrzyżowania na wysokości istniejącego wyjazdu z parkingu Centrum Handlowego Korona. Łącznie cała trasa liczyć będzie ok. 1,25 km.

Założenia urzędników są takie, że buspas obsłuży 14 linii autobusowych (118, 121, 128, 130, 131, 141, 151, 904, 911, 914, 921, 924 oraz N i D) kursujących z Psiego Pola w stronę centrum. W szczytowym momencie będą się mogły nim poruszać nawet 42 autobusy na godzinę.

Buspas na ul. Krzywoustego jest o tyle ważny, że to jedna z najważniejszych tras w mieście, którą codziennie poruszają się tysiące samochodów - nie tylko z Psiego Pola, ale też z pobliskiej Długołęki czy Oleśnicy. Dodatkowo Psie Pole nie posiada połączenia tramwajowego, więc autobus jest jedynym rozwiązaniem dla osób nieposiadających samochodów.

Obecnie miasto Wrocław szuka wykonawcy inwestycji. Czas składania ofert mija 15 stycznia. Zwycięska firma będzie mieć sześć miesięcy na realizację od dnia podpisania umowy.

Zobacz także
Komentarze (0)