RegionalneWrocławWrocław. Trwa przebudowa Mostów Pomorskich. Środkowy fragment największym wyzwaniem dla drogowców

Wrocław. Trwa przebudowa Mostów Pomorskich. Środkowy fragment największym wyzwaniem dla drogowców

Mosty Pomorskie to jedne z najważniejszych przepraw w mieście. Całkowity koszt ich remontów wyniesie prawie 70 mln zł. W tej chwili drogowcy zajęli się najtrudniejszym fragmentem prac - mostem środkowym. Jego konstrukcja powstała jeszcze w XIX wieku.

Wrocław. Trwa przebudowa Mostów Pomorskich. Środkowy fragment największym wyzwaniem dla drogowców
Wrocław. Trwa przebudowa Mostów Pomorskich. Środkowy fragment największym wyzwaniem dla drogowców
Źródło zdjęć: © Wrocławskie Inwestycje
Katarzyna Łapczyńska

11.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 20:07

Remont Mostów Pomorskich to jedna z najważniejszych i najtrudniejszych inwestycji budowlanych we Wrocławiu. Drogowcy rozpoczęli już pracę na środkowym moście, który jest jednocześnie najstarszym fragmentem przeprawy. Jego konstrukcja powstała w XIX wieku.

- Most Pomorski środkowy składa się z zachodniego i wschodniego. Rozpoczęliśmy konserwację mostu wschodniego pochodzącego z lat 1874-78. To pierwotnie była mała i wąska przeprawa, którą później połączono z powstałym w 1930 r. mostem zachodnim - tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Wrocław. Trwa przebudowa Mostów Pomorskich. Środkowy fragment największym wyzwaniem dla drogowców

Decyzją konserwatora zabytków zdemontowana konstrukcja mostu wschodniego będzie odnawiana na moście północnym. - Most zachodni ma całkiem nową płytę pomostową, po której odbywa się już ruch pieszy i rowerowy. Natomiast płyta na wschodnim została całkowicie wyjęta przez dźwig i będzie konserwowana. Jest w bardzo złym stanie technicznym i jego odnowa potrwa kilka miesięcy - mówi Świercz.

- Konstrukcja ma kilkanaście metrów długości, trzeba się pozbyć rdzy i uzupełnić zniszczone przez nią elementy - dodaje.

Na początku grudnia ekipa nurków dokonała przeglądu podpór mostu północnego. - Przegląd prowadziła firma Sonar zajmująca się m.in. pracami konserwacyjnymi przy różnych projektach podwodnych. Uznali, że stan jest bardzo dobry - dodaje Krzysztof Świercz.

Aby nie wstrzymywać prace przy konstrukcji przeprawy konieczne było wybudowanie pomostu technologicznego. Powstał na południowym moście. Pozwala on na przeprowadzenie 16 kabli energetycznych.

Źródło artykułu:wroclaw.wp.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)