Wrocław. Rusza nowy system kolejkowy w Urzędzie Miejskim. Usprawni obsługę mieszkańców
W Urzędzie Miejskim Wrocławia ruszył właśnie nowy system kolejkowania klientów. To łatwiejszy i szybszy dostęp wrocławian do wszystkich usług magistratu.
14.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 20:41
Centralizacja, nowoczesne i intuicyjne urządzenia, rezerwacja przez internet oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami - to tylko niektóre zalety nowego systemu, z którego mogą już skorzystać mieszkańcy miasta.
W ramach projektu zostały już zamontowane nowoczesne urządzenia w Centrach Obsługi Mieszkańca, Centrum Obsługi Podatnika oraz Wydziale Architektury.
Wrocław. Rusza nowy system kolejkowy w Urzędzie Miejskim. Usprawni obsługę mieszkańców
Za pośrednictwem strony bez-kolejki.um.wroc.pl mieszkańcy mają możliwość umówienia wizyty w urzędzie bez konieczności oczekiwania w kolejce. W prosty sposób dokonają wyboru sprawy, daty oraz godziny realizacji wniosku. Uproszczony formularz rezerwacji poprowadzi klienta krok po kroku, aby w kilka minut umówić spotkanie z urzędnikiem.
Wdrożenie zintegrowanego systemu kolejkowego dotyczy realizacji spraw mieszkańców Wrocławia w zakresie: uprawnień kierowców, rejestracji pojazdów, dowodów osobistych i meldunków, działalności gospodarczej, podatków i opłat, architektury i budownictwa. System pozwoli również na lepsze zarządzanie procesami obsługi ze strony miasta, w tym zarządzania automatami biletowymi.
Dodatkowo, dzięki nowemu systemowi, administrator może podawać komunikaty na ekranach zamontowanych w centrach obsługi.
- Tego rodzaju centralizacja pozwoli urzędowi na pełny zakres raportowania i analizę danych, co finalnie znajdzie odzwierciedlenie w poziomie jakości usług dla mieszkańców Wrocławia. Mamy nadzieję, że nowy system pozwoli na zmniejszenie kolejek i zapewni bardziej komfortowe warunki, zarówno dla klientów Urzędu Miejskiego, jak i jego pracowników - mówi Robert Bednarski, dyrektor Biura SmartCity i Zarządzania Projektami, odpowiedzialnego za przedsięwzięcie.
Wrocław. Nowy system także dla osób z niepełnosprawnościami
Nowy system został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowoczesne automaty biletowe ułatwią obsługę osobom niedowidzącym, poruszającym się na wózku oraz niesłyszącym. Dodatkowo umożliwią obsługę klientów w języku angielskim i ukraińskim.
Od 14 grudnia 2020 r. system obejmie COM-y i COP w następujących lokalizacjach:
- ul. G. Zapolskiej 4,
- pl. Nowy Targ 1-8,
- ul. Kotlarska 41.
Docelowo system zostanie wdrożony we wszystkich centrach obsługi Urzędu Miejskiego. Wszystkie umówione wizyty w poprzednim systemie rezerwacji będą oczywiście zrealizowane.
Zobacz także