Wrocław. Prestiżowe wyróżnienie dla Afrykarium w ZOO. Inwestycja dziesięciolecia
Nie jest tajemnicą, że Afrykarium to chluba i powód do dumy dla ZOO we Wrocławiu. Inwestycja okazała się strzałem w dziesiątkę i jest magnesem na turystów. Została też doceniona podczas XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Afrykarium uznane zostało najlepszą inwestycją dziesięciolecia - Top of The Top Inwestycje Komunalne.
Afrykarium w ZOO Wrocław zostało otwarte 26 października 2014 roku. To moment przełomowy w historii wrocławskiego ogrodu zoologicznego. Nowa inwestycja pochłonęła ogromne środki, ale też szybko stało się jasne, że jest uwielbiana przez turystów, jak i mieszkańców stolicy Dolnego Śląska. Od 2015 roku regularnie znajduje się w czołówce polskich atrakcji turystycznych. Co więcej, liczba odwiedzających ZOO we Wrocławiu od tego momentu wzrosła pięciokrotnie.
Wrocław. Prestiżowe wyróżnienie dla Afrykarium w ZOO. Inwestycja dziesięciolecia
Dopiero po tym jak Wrocław zbudował swoje oceanarium, inne ogrody zoologiczne w Polsce zaczęły myśleć o tego typu inwestycji. Nie powinno zatem dziwić, że kapituła konkursu Top of the Top Inwestycji Komunalnych przyznała wyróżnienie właśnie obiektowi wybudowanemu w stolicy Dolnego Śląska.
W imieniu ZOO nagrodę odebrała dyrektor marketingu Agnieszka Korzeniowska. Miało to miejsce podczas uroczystej gali, która odbyła się 21 września 2021 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowy w Katowicach.
Czy protest ratowników zostanie zakończony? „Oburzenie w środowisku medycznym”
Warto przypomnieć, że ZOO we Wrocławiu niedawno zanotowało rekordowy wzrost frekwencji. Tylko w wakacje 2021 odwiedziło je 620 tys. osób. Z danych wrocławskiego ogrodu wynika, że ok. 70 proc. gości to osoby spoza regionu. Dla Wrocławia oznacza to wymierne korzyści - turyści wydają tu bowiem pieniądze na nocleg, jedzenie czy komunikację.
Za sukces wrocławskiego ZOO bez wątpienia odpowiada jego prezes - Radosław Ratajszczak. Objął on stery w spółce w roku 2007. Wówczas placówkę odwiedzało ok. 360 tys. osób rocznie, a wpływy ze sprzedaży biletów kształtowały się na poziomie 1,3 mln zł.
Po niemal 15 latach ZOO przekształcone zostało z miejskiej jednostki w spółkę prawa handlowego. Zanotowało też frekwencyjny sukces - obecnie odwiedza je rocznie od 1,6 do 1,8 mln osób. Przychody ogrodu sięgają 50 mln zł.
Misja Radosława Ratajszczaka we wrocławskim ZOO dobiega jednak końca. Wkrótce będzie on kontynuować swoje dzieło w Wietnamie, gdzie ma zająć się opieką nad zagrożonymi gatunkami.