Wrocław. Połączenie kolejowe do Jelcza-Laskowic coraz bliżej. Podróż potrwa tylko 30 minut
Trwają intensywne prace mające na celu przywrócenie połączenia kolejowego między Wrocławiem a Jelczem-Laskowicami. Właśnie dobiegły końca prace na pierwszym odcinku remontowanej trasy kolejowej.
Dobiegła końca pierwsza faza modernizacji torów kolejowych na trasie Wrocław-Jelcz-Laskowice. Mogą tam już jeździć składy kolejowe. W następnej kolejności roboty ruszyły na fragmencie w granicach miasta. Inwestycja ma być gotowa w czerwcu 2021 roku. Wtedy cała trasa z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza-Laskowic ma trwac maksymalnie 30 minut.
Wrocław. Połączenie kolejowe do Jelcza-Laskowic coraz bliżej. Podróż potrwa tylko 30 minut
W sierpniu PKP Polskie Linie Kolejowe przywróciły ruch pociągów towarowych od stacji Wrocław Swojczyce do stacji Jelcz Miłoszyce. Wykonawca przygotował nowy tor.
- Zamontowane zostały urządzenia sterowania pozwalające na bezpieczne kursowanie składów towarowych. Na jednotorowej trasie dla zapewnienia możliwości przejazdu większej liczby pociągów (zwiększenia przepustowości) w Dobrzykowicach Wrocławskich wybudowano mijankę. Ułożony jest nowy dodatkowy tor i zamontowane rozjazdy - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
ZOBACZ WIDEO: Tęczowe flagi w Warszawie. "Boję się, że moja córka będzie musiała wyjechać"
Na tym jednak nie koniec prac. - Wzdłuż linii wykonywane jest odwodnienie, m.in. odnawiane i udrożniane są przepusty, co zapewni dobry stan toru i sprawne podróże. Przebudowane zostały dwa mosty w rejonie Jelcza Miłoszyc dodaje Siemieniec.
Obecnie ruszyły prace na odcinku torów w stronę stacji Wrocław Sołtysowice. W ramach tej inwestycji powstaje pięć nowych przystanków: Wrocław Popiele, Wrocław Strachocin, Wrocław Wojnów Wschodni, Nadolice Małe, Chrząstawa Mała.
Konstrukcje nowych elementów przystanków widać już w kilku miejscach - chociażby w Dobrzykowicach Wrocławskich, Chrząstawie, Swojczycach i Nadolicach. Na jedenastu stacjach i przystankach będzie można skorzystać z wysokich peronów zapewniających wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów.
Na odnowionej trasie pociągi będą mogły rozpędzić się do 100-120 km/h. Aby poprawić bezpieczeństwo, na przejazdach kolejowo-drogowych instalowane są właśnie nowe urządzenia zabezpieczające - m.in. rogatki.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.