RegionalneWrocławWrocław: Oszustwo na 14 milionów złotych? Prokuratura nie ma wątpliwości

Wrocław: Oszustwo na 14 milionów złotych? Prokuratura nie ma wątpliwości

250 osób – tyle zdaniem prokuratury miał oszukać szef firmy windykacyjnej z Wrocławia. Mariusz P. został aresztowany, sąd ustalił kaucję na pół miliona złotych. Prokuratura podkreśla, że liczba oszukanych osób może być znacznie większa.

Wrocław: Oszustwo na 14 milionów złotych? Prokuratura nie ma wątpliwości
Źródło zdjęć: © Policja

04.02.2020 23:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Prezes firmy windykacyjnej aresztowany

Prokuratura postawiła zarzuty prezesowi wrocławskiej firmy windykacyjnej. Mariusz P. miał w ramach spółki E-Kancelaria S.A. oszukać klientów na około 14 milionów złotych. Firma oferowała obligacje - w ten sposób ludzie inwestowali w nią licząc na wysokie zyski, znacznie wyższe niż w przypadku chociażby lokat bankowych. Spółka utajała jednak rzeczywistą sytuację finansową, w jakiej się znajduje. Oszustwo miało polegać na przekonywaniu nabywców obligacji, że inwestują w świetnie prosperujące na rynku przedsiębiorstwo.

Bankructwo E-Kancelaria S.A.

W międzyczasie firma ogłosiła bankructwo, a klienci nie odzyskali pieniędzy. Śledztwo w tej sprawie rozpoczęło się już w 2015 roku, jednak dopiero w ostatnim czasie doszło do aresztowania Mariusza P. Prezes E-Kancelarii S.A. to pierwszy podejrzany w sprawie. Prokuratura nie wyklucza kolejnych zatrzymań, podejrzewa również, że ilość i suma oszukanych osób jest wyższa.

E-Kancelaria S.A. działała w tej samej branży, co GetBack. Obligacje często kupowali ludzie starsi, którzy myśleli, że ryzyko jest podobne, co w przypadku obligacji Skarbu Państwa. Klienci podpisywali wprawdzie specjalny dokument o ryzyku, ale przekonywano ich, że jest to tylko formalność. Klienci nie byli doinformowani w kwestii ryzyka i różnic pomiędzy lokatami bankowymi, a obligacjami spółki. Najprawdopodobniej działanie E-Kancelaria S.A. polegało na missellingu, czyli sprzedaży usług lub produktów nieodpowiadających potrzebom klientów, popularnym w branży ubezpieczeniowej i finansowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)