Trwa ładowanie...

Wrocław. MPK i policjanci połączyli siły. Specjalne szkolenie w zajezdni

Jak hamuje tramwaj? Jak jest zbudowany wagon i jakie są jego najważniejsze podzespoły? Z jakimi problemami codziennie mierzą się motorniczowie? Odpowiedzi na te pytania usłyszeli policjanci z wrocławskiej drogówki podczas specjalnego szkolenia zorganizowanego przez MPK Wrocław.

MPK Wrocław policjaMPK Wrocław policjaŹródło: MPK Wrocław
d3i1kxq
d3i1kxq

Szkolenie zorganizowane przez MPK Wrocław podzielono na dwie części - teoretyczną i praktyczną. Dotyczyło ono eksploatacji tramwajów. Dzięki zdobytej wiedzy funkcjonariuszom wrocławskiej drogówki łatwiej będzie wykonywać codzienną pracę. Chociażby podczas obsługi wypadków z udziałem miejskiego przewoźnika.

Wrocław. MPK i policjanci połączyli siły. Specjalne szkolenie w zajezdni

- Każdego dnia nasze pojazdy pokonują we Wrocławiu około 120 tysięcy kilometrów. 1400 prowadzących przy pomocy 600 pojazdów trzy razy okrąża ziemię każdej doby. Te szkolenia pozwolą mundurowym lepiej poznać ich pracę i gdy dojdzie do liczenia pasażerów, być bardziej wyrozumiałymi - mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder.

- Na pewno ta wiedza nam się przyda i zostanie wykorzystana w trakcie obsługi zdarzeń drogowych. Czasami mają miejsca sytuacje na drodze, gdzie winnym jest motorniczy, ale są to zdarzenia incydentalne. Najczęściej mamy tutaj winę obcą - wtargnięcie czy ewentualnie nieuwaga jakiegoś kierującego doprowadza do kolizji - stwierdza zastępca Komendanta Miejskiego Policji we Wrocławiu, mł. insp. Przemysław Kozioł.

Wrzawa po artykule WP o locie z Andrzejem Dudą. Tomasz Siemoniak: powinny polecieć głowy

Podczas pierwszej części szkolenia policjantom przypomniano przepisy ruchu drogowego dotyczące pojazdów szynowych. Druga odbyła się na pokładzie tramwaju i miała praktyczny charakter. Mundurowi mieli okazję m.in. zasiąść za sterami tramwaju i przekonać się, jak wygląda awaryjne hamowanie rozpędzonego składu.

d3i1kxq

- Notorycznie dochodzi do zajeżdżania drogi motorniczym przez innych kierujących. Nasi pracownicy muszą wówczas w ułamku sekundy ocenić, czy ewentualne awaryjne hamowanie nie spowodowuje aby większego zagrożenia dla pasażerów tramwaju niż sama kolizja, do której mogłoby dojść - wyjaśnia rzecznik MPK Wrocław, Bartosz Naskręski.

Szkolenia dla policjantów będą odbywać się cyklicznie. Co więcej, w przyszłym tygodniu podobną wizytę w zajezdni MPK Wrocław złożą pracownicy Straży Pożarnej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3i1kxq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3i1kxq
Więcej tematów