Wrocław. Mosty Trzebnickie będą szersze. Są chętni na stworzenie projektu
Wrocław planuje remont Mostów Trzebnickich. Sześć firm zgłosiło chęć wykonania projektu remontu generalnego przeprawy, który Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta planuje rozpocząć za dwa lata.
15.02.2021 13:54
Stan Mostów Trzebnickich pozostawia sporo do życzenia, dlatego też miasto Wrocław szykuje się do remontu generalnego konstrukcji. Przeprawa pochodzi z początku XX wieku i ma ponad sto lat. Mający 25 m Most Trzebnicki Południowy wybudowano w latach 1904-1905, a dłuższy (119 m) Most Trzebnicki Północny powstawał w latach 1914-1916.
Mosty ostatni raz remontowane były w latach 80. XX wieku. Od tego czasu sporo we Wrocławiu się zmieniło - przybyło przede wszystkim samochodów, przez co konstrukcja potrzebuje gruntownych zmian.
Wrocław. Mosty Trzebnickie będą szersze. Są chętni na stworzenie projektu
- Według ostrożnych szacunków remont planujemy na lata 2023-2024. Zakres prac podamy szczegółowo po opracowaniu projektu, ale generalnie musimy wyremontować elementy konstrukcji (kratownice), wzmocnić podpory, wymienić łożyska, izolację, wykonać nowe powłoki antykorozyjne, naprawić nawierzchnię chodników i jezdni, torowisko i trakcję - tłumaczy Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Ze względu na swój wiek, Mosty Trzebnickie znajdują się pod ochroną konserwatorską. To oznacza, że zakres prac i kształt przeprawy będzie musiał być konsultowany z konserwatorem zabytków. Założenia są jednak takie, by konstrukcja po zakończeniu remontu była znacznie szersza.
Na razie sześć firm zgłosiło chęć wykonania projektu remontu generalnego przeprawy. Wśród zadań wymienia się m.in. naprawę płyty pomostowej, wymianę skorodowanej płyty żelbetowej na wspornikach podchodnikowych oraz naprawy antykorozyjne jak też wymianę oświetlenia i remont kapitalny sieci trakcyjnej z wymianą torowiska tramwajowego.
Dodatkowo wzdłuż konstrukcji przebiega sieć gazowa. Dlatego remont Mostów Trzebnickich trzeba skonsultować z Polską Spółkę Gazową.
Wrocław. Oferty na remont Mostów Trzebnickich
- LPW Sp. z o.o. z Katowic - 706 327,50 zł
- PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. z Wrocławia - 846 732,00 zł
- ADVANCE ECD KLIKOWICZ PIOTR z Będzina - 1 225 522,80 zł
- MBI Mostowe Biuro Inżynieryjne Krzysztof Hanulak z Obornik Śląskich - 997 530,00 zł
- Biprogeo-projekt Sp. z o.o z Wrocławia - 955 555,55 zł
- Biuro Projektów Dróg i Mostów "BBKS-Projekt" Sp. z o.o. z Wrocławia - 1 268 130,00 zł
Wszystkie złożone oferty przekraczają kwotę, jaką ZDiUM chce przeznaczyć na sfinansowanie projektu (561,5 tys. zł brutto).