RegionalneWrocławWrocław. Klimatyzacja w MPK Wrocław działa. Przewoźnik tłumaczy zasady

Wrocław. Klimatyzacja w MPK Wrocław działa. Przewoźnik tłumaczy zasady

W ostatnich dniach we Wrocławiu odnotowywane są rekordowo wysokie temperatury. Część pasażerów MPK Wrocław twierdzi, że mimo upałów, klimatyzacja w pojazdach nie działa. Miejski przewoźnik zapewnia, że jest inaczej i wyjaśnia podstawowe zasady.

Wrocław. Klimatyzacja w MPK Wrocław działa. Przewoźnik tłumaczy zasady
Źródło zdjęć: © MPK Wrocław
Łukasz Kuczera

40 st. C - tyle regularnie wynosi temperatura odczuwalna we Wrocławiu w ostatnich dniach. Dlatego nie dziwi, że część wrocławian zaczęła mieć zastrzeżenia do pracy klimatyzacji w pojazdach MPK Wrocław. Czy problem faktycznie istnieje?

Miejski przewoźnik zapewnia, że kierowcy i motorniczy włączają klimatyzację w autobusach i tramwajach. "Klimatyzacja w pojazdach włączana jest zawsze, gdy temperatura wewnątrz osiąga około 20 stopni Celsjusza, czyli codziennie w te upalne dni" - tłumaczy MPK Wrocław.

Wrocław. Klimatyzacja w MPK Wrocław działa. Przewoźnik tłumaczy zasady

System jest w stanie skutecznie obniżyć temperaturę w pojazdach o 3-5 st. C. Dlatego nie powinno dziwić, że części wrocławian wydaje się, że klimatyzacja nie działa, bo we wnętrzach autobusów czy tramwajów mimo wszystko nadal panuje wysoka temperatura.

"Obecnie drzwi w naszych pojazdach otwierają się automatycznie co przystanek. Niestety taka częstą wymiana powietrza sprawia, że klimatyzacja traci na sile. W tym momencie w klimatyzację jest wyposażonych 101 tramwajów oraz 302 autobusy (włącznie z naszymi podwykonawcami)" - informuje MPK Wrocław.

Aby mieć pewność, że poruszamy się pojazdem wyposażonym w klimatyzację, wystarczy się dobrze rozejrzeć. W autobusach i tramwajach z systemem schładzania znajdziemy specjalne naklejki w kształcie śnieżnej gwiazdki.

"Choć technicy MPK oraz firm podwykonawczych starannie pracują nad sprawnością wszystkich pojazdów, to niestety w czasie przejazdu może dojść do sytuacji, w której system klimatyzacji ulegnie awarii. Pasażer zawsze może zasygnalizować taką sytuację kierowcy lub motorniczemu, zgłosić awarię bezpośrednio do Biura Obsługi Pasażera MPK (tel. 71 321 72 71, lub bop@mpk.wroc.pl) czy też dać znać pracownikom obsługującym profil Facebook MPK Wrocław, którzy są w stałym kontakcie z dyspozytorami" - podkreśla miejski przewoźnik.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)