RegionalneWrocławWrocław. Istna rewolucja. Tak będą wyglądać tramwaje Skody po remoncie

Wrocław. Istna rewolucja. Tak będą wyglądać tramwaje Skody po remoncie

Wrocław od lat posiada w swoim taborze tramwaje Skoda 16T. Jako że konstrukcja czeskiego producenta zdążyła się już zestarzeć, w tym roku podjęto decyzję o ich generalnym remoncie. Po zakończeniu prac pojazdy diametralnie zmienią swoje oblicze.

Wrocław. Istna rewolucja. Tak będą wyglądać tramwaje Skody po remoncie
Wrocław. Istna rewolucja. Tak będą wyglądać tramwaje Skody po remoncie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Łukasz Kuczera

20.08.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:48

Gdy pierwsza Skoda 16T pojawiła się we Wrocławiu, była powiewem luksusu w komunikacji miejskiej. W końcu za projekt i wygląd tego tramwaju odpowiedzialne było studio designu Porsche. Na tle ówczesnych konstrukcji, Skoda gwarantowała też spory komfort. Początkowo modele 16T można było spotkać na liniach 6 i 7, które obsługują Krzyki i Klecinę.

Na przestrzeni lat Skoda 16T zdążyła się zestarzeć - we Wrocławiu pojawiła się nie tylko jej nowsza odmiana (19T), ale tez niskopodłogowe tramwaje PESA z Bydgoszczy. Dlatego też MPK Wrocław podjęło decyzję o generalnym remoncie maszyn czeskiego producenta.

Wrocław. Istna rewolucja. Tak będą wyglądać tramwaje Skody po remoncie

O podpisaniu umowy na generalny remont 17 tramwajów Skoda 16T miasto i MPK Wrocław informowało pod koniec czerwca. Jednak wówczas nie pokazano wrocławianom, jak wyglądać będą pojazdy po zakończeniu prac przez firmę SAATZ z Warszawy. Rąbka tajemnicy uchylono w czwartek i należy przyznać, że zmiany będą spore. Ze starego designu Skody pozostanie niewiele.

Warto dodać, że podczas remontu generalnego w Warszawie tramwaje Skody uzyskają m.in. całkowity remont części mechanicznej pojazdów (wózek napędowy, wózek toczny, sprzęgło zębate, koła tramwaju, odsprężynowanie, hamulec tarczowy, amortyzatory hydrauliczne, połączenie pudła z wózkiem napędowym i tocznym, smarowanie obrzeży kół. Pasażerowie powinni również docenić zmiany we wnętrzu pojazdu, bo pojawią się tam m.in. ładowarki USB oraz komfort jazdy, która ma być płynniejsza i cichsza.

Remont generalny 17 modeli Skoda 16T pochłonie 60 mln zł. Maszyny będą trafiać do zakładów w stolicy etapami - maksymalnie trzy na raz. Roboty nad jednym potrwają najwyżej trzy miesiące.

Źródło artykułu:wroclaw.wp.pl
wrocławMPK Wrocławskoda
Zobacz także
Komentarze (0)