Trwa ładowanie...

Wrocław. Autobusy przegubowe dla Długołęki. Udogodnienia dla mieszkańców

Miasto Wrocław, jako organizator transportu zbiorowego na liniach łączących Długołękę z Wrocławiem, wprowadza od 4 stycznia 2021 roku cztery autobusy przegubowe do obsługi linii strefowych numer 904, 911, 914, 921 i 924. Wszystkie będą niskopodłogowe, klimatyzowane i będą posiadały 4 pary drzwi.

Wrocław. Autobusy przegubowe dla Długołęki. Udogodnienia dla mieszkańcówWrocław. Autobusy przegubowe dla Długołęki. Udogodnienia dla mieszkańcówŹródło: MPK Wrocław, fot: Facebook
dfdfm7a
dfdfm7a

Mając na uwadze szybki wzrost liczby mieszkańców Długołęki, która w ostatnim czasie stała się największą gminą w aglomeracji wrocławskiej, a także zwiększającej się liczby pracowników stref przemysłowych, występujących pomiędzy Wrocławiem a Długołęka, Wydział Transportu Urzędu Miejskiego we Wrocławiu przy współpracy przedstawicieli Urzędu Gminy Długołęka podjął działania w celu poprawy dostępności miejsc na liniach strefowych łączących Wrocław z miejscowościami Gminy Długołęka.

Wrocław. Autobusy przegubowe dla Długołęki. Udogodnienia dla mieszkańców

Obecne obostrzenia związane z pandemią COVID-19, wymuszające wprowadzanie tzw. "kursów bisowych", czyli obsługi jednego kursu przez dwa lub w niektórych przypadkach trzy autobusy, znacząco przyspieszyły pracę nad poprawą sytuacji.

W uzgodnieniu z gminą Długołęka wrocławski Wydział Transportu Urzędu Miejskiego przygotował i przeprowadził negocjacje z operatorami na temat możliwości wprowadzenia do obsługi linii strefowych autobusów przegubowych. W wyniku owocnych negocjacji uzyskano bardzo korzystną ofertę cenową oraz taborową.

Dr Błażej Kmieciak wyjaśnia co może zrobić komisja ds. pedofilii. "Mamy dwie perspektywy"

Dzięki powyższym działaniom, od stycznia 2021 r., do obsługi wybranych kursów linii strefowych numer 904, 911, 914, 921 i 924 zostaną skierowane cztery autobusy przegubowe marki Solaris Urbino 18.

dfdfm7a

Wszystkie autobusy będą 18-metrowe, w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane, będą również wyposażone w znany już pasażerom System Informacji Pasażerskiej. Nie zabraknie również wrocławskiej kolorystyki na zewnątrz pojazdu (żółto-czerwonej) oraz zapowiedzi głosowych wewnątrz pojazdu. Dodatkowo pojazdy będą obrandowane logo gminy Długołęka i herbem miasta Wrocław, w celu lepszej identyfikacji przez podróżujących.

Autobusy przegubowe będą mogły pomieścić minimum 150-ciu pasażerów, a dwa z nich nawet 160-ciu (wartości nie przedstawiają ograniczeń związanych z COVID-19), zapewniając odpowiednią liczbę dostępnych miejsc dla wszystkich pasażerów chcących skorzystać z komunikacji zbiorowej na terenie Wrocławia i gminy Długołęka, co jest bardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Usługi będzie świadczył operator Bus Marco Polo.

Warto zaznaczyć, że miasto Wrocław i gmina Długołęka od dłuższego czasu rozmawiają nad wypracowaniem najbardziej optymalnych wariantów komunikacyjnych dla podróżujących komunikacją zbiorową, mając przede wszystkim świadomość skali mieszkańców korzystających z tej formy dojazdu do domu czy pracy. Przypomnijmy, że nie tak dawno na bazie wypracowanego porozumienia, uruchomiono linię autobusową pomiędzy Szczodrem a Stadionem Olimpijskim we Wrocławiu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dfdfm7a
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dfdfm7a
Więcej tematów