RegionalneWrocławDolny Śląsk. "Najdłuższe schody Europy" przechodzą do historii. Koniec betonowej nawierzchni drogi krajowej nr 18

Dolny Śląsk. "Najdłuższe schody Europy" przechodzą do historii. Koniec betonowej nawierzchni drogi krajowej nr 18

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad z dumą informuje o ty, że ostatni, 21-kilometrowy wstydliwy odcinek drogi z Wrocławia do Berlina zostanie dostosowany do parametrów autostrady.

Dolny Śląsk. „Najdłuższe schody Europy” przechodzą do historii. Koniec betonowej nawierzchni drogi krajowej nr 18
Dolny Śląsk. „Najdłuższe schody Europy” przechodzą do historii. Koniec betonowej nawierzchni drogi krajowej nr 18
Źródło zdjęć: © GDDKiA

21.08.2020 14:01

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad z dumą informuje o ty, że ostatni, 21-kilometrowy wstydliwy odcinek drogi z Wrocławia do Berlina zostanie dostosowany do parametrów autostrady.

- Wkrótce zniknie jezdnia będąca złośliwie nazywana „najdłuższymi schodami Europy” i zastąpi ją komfortowa i bezpieczna jezdnia - zapewniał w czerwcu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Chodzi o odcinek od węzła Żary Zachód w stronę Wrocławia, do miejsca położonego 4 km przed węzłem Iłowa. Na południowej jezdni DK18 realizowane są właśnie roboty budowlane. Beton został skuty specjalnymi maszynami, trwa budowa węzła autostradowego w Żarach, trzech wiaduktów, trzech przejść dla zwierząt nad autostradą, przejścia pod nią oraz mostu.

Zakończenie robót planowane jest w II połowie 2022 roku. Trasa nareszcie stanie się pełnoprawną autostradą. Obecnie za taką można uznać jedynie 7-kilometrowy fragment między Golnicami a Krzyżową.

Dolny Śląsk. „Najdłuższe schody Europy” przechodzą do historii. Zamiast betonu piasek na DK 18
Dolny Śląsk. „Najdłuższe schody Europy” przechodzą do historii. Zamiast betonu piasek na DK 18

Dolny Śląsk. „Najdłuższe schody Europy” przechodzą do historii. Koniec betonowej nawierzchni drogi krajowej nr 18

Inwestycji poprawi nie tylko komfort jazdy, odejdą złe wspomnienia kierowców o jeździe w podskokach, jakim pojazdy ulegały w miejscach spojenia betonowych płyt, poprawi się także bezpieczeństwo podczas poruszania się po drogach.

Ta nitka trasy to kawał historii. W wybudowali ją Niemcy w latach 30. XX wieku jako fragment trasy Wrocław - Berlin. W 2004 roku rozpoczęta została budowa wzdłuż istniejącej drogi równoległej, jezdni północnej, którą oddano do użytku w roku 2006.

Zobacz także
Komentarze (0)