Trwa ładowanie...
d3eh4nb
23-07-2014 13:30

Władze Krakowa chcą poszerzyć strefy płatnego parkowania

Na podstawie pomiarów przeprowadzonych w czerwcu, radni planują poszerzyć strefę płatnych parkingów w Krakowie. Poza tym są pomysły zróżnicowania stawek parkingowych w różnych częściach miasta, ulepszenia oferty komunikacji zbiorowej oraz systemu KMK Bike. Po wakacjach pojawi się projekt uchwały.

d3eh4nb
d3eh4nb

W czerwcu w Krakowie zostały zbadane zachowania kierowców, pozostawiających swoje samochody na płatnych parkingach. Z analizy wynika, że w niektórych rejonach, takich miejsc jest zdecydowanie za mało.

Najgorzej sytuacja wygląda w Dębnikach, które nie są włączone do strefy płatnego parkowania, ale otoczone są kilkoma innymi parkingami. Jak wynika z przeprowadzonego badania, tu władze Krakowa popełniły błąd, ponieważ wszystkie miejsca parkingowe są zajęte. Analiza pokazuje, że poziom obłożenia wynosi 105 proc., co oznacza, że kierowcy zostawiają swoje pojazdy nawet w niedozwolonych miejscach, na trawnikach czy chodnikach.

Po wakacjach ma być gotowy projekt uchwały o poszerzeniu strefy płatnych parkingów. Urzędnicy skorzystają z wykonanych pomiarów i zaplanują nowe miejsca według zapotrzebowania.

Badania wykazały też, że w kilku miejscach - takich jak osiedle Oficerskie i Rakowice - obecne parkingi spełniają swoją funkcję i nie ma potrzeby ich powiększać.

d3eh4nb

Powrócił także pomysł zróżnicowania stawek parkingowych. W najbardziej obleganych obszarach miasta, takich jak centrum, są już naliczane maksymalne stawki za postój. Radni mogą jedynie podnieść koszt drugiej i trzeciej godziny parkowania o 10 i 20 groszy. Dzięki temu możliwe będzie obniżenie stawek w mniej popularnych miejscach, przykładowo na Kleparzu, gdzie ruch jest poniżej średniej. Władze Krakowa są świadome, że zmiana stawek nie spodoba się parkującym w centrum, jednak wierzą, że jest to szansa na równomierne rozmieszczenie samochodów.

Potrzebne są także zmiany w ofercie komunikacji miejskiej. W zamyśle urzędników, kierowca który parkuje kilka przystanków od centrum, będzie mógł zakupić bilet dedykowany specjalnie dla niego. Innym, alternatywnym rozwiązaniem byłaby poprawa działania systemu KMK Bike. Osoby pozostawiające samochody w tańszych strefach, mogłyby wtedy dojechać do celu na rowerze.

d3eh4nb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3eh4nb
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj