Więcej 'nieuczciwych kliknięć' w wyszukiwarkach
'Click fraud' rozpowszechnił się w znaczący sposób w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Około 14,1 proc. kliknięć na linki sponsorowane w wyszukiwarkach nie pochodzi od użytkowników, wynika z najnowszego raportu opracowanego przez Click Forensics. Wielkość ta oznacza wzrost tego zjawiska w porównaniu z odnotowanymi trzy miesiące wcześniej 13,7 procentami. Inny niedawno opublikowany raport, opracowany przez Outsell szacuje odsetek oszukańczych kliknięć na 14,6 procenta.
Google i Yahoo są lepsze od swych mniejszych konkurentów w wykrywaniu niekorzystnego zjawiska. Tym niemniej witryny te również odnotowały wzrost odsetka fałszywych kliknięć – z 12,1 procenta dla poprzedniego kwartału, na 12,8 obecnie.
Tom Cuthbert, prezes Click Forensics komentuje: „Ostatnio głośno w mediach o „click fraud” a reklamodawcy domagają się zwrotów pieniędzy i poprawy zabezpieczeń. Nie chcą nie sypiać po nocach zastanawiając się, ile pieniędzy przez to tracą.”