Watykan prosi o pomoc agencje reklamowe
W związku z nagłośnioną przez media falą
skandali Watykan zamierza zatrudnić specjalistów od reklamy, by
pomogli w obronie dobrego imienia Kościoła - ujawnia "La Stampa".
14.10.2007 | aktual.: 14.10.2007 18:22
Według włoskiej gazety oficjalne rozmowy w tej sprawie prowadzi z agencjami reklamowymi były przewodniczący Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu arcybiskup John Patrick Foley.
Dziennik podkreśla, że Watykan w ten sposób zamierza reagować na coraz bardziej niepokojące zjawisko dominacji wiadomości o skandalach, nadużyciach i molestowaniu seksualnym nad orędziem Kościoła i jego nauczaniem. Dlatego hierarchowie Stolicy Apostolskiej postanowili zmienić wizerunek Kościoła za pomocy technik i przekazu reklamowego.
Ponieważ nasze orędzie jest najważniejsze na świecie, prosimy tych, którzy pracują w reklamie, by pomogli nam w jego obronie - powiedział arcybiskup Foley, cytowany przez dziennik. Zauważył jednocześnie, że sam Kościół "jest zaangażowany w reklamę od czasów Jezusa".
Nazywamy to ewangelizacją albo zapoznawaniem z Ewangelią, z Dobrą Nowiną Chrystusa - dodał amerykański dostojnik.
Jednocześnie Watykan zastrzegł, że agencje reklamowe, zainteresowane udziałem w tym przedsięwzięciu, muszą wykazać się przestrzeganiem kodeksu etycznego w całej swej działalności. (js)
Sylwia Wysocka