Trwa ładowanie...

Wybory samorządowe 2018. Tak wygląda #BitwaWarszawska w sieci

Analizę aktywności startujących do prezydenckiego fotela przeprowadził portal Politykawsieci.pl. Dane pokazują, że żaden z kandydatów nie może sobie pozwolić na próżnię w mediach społecznościowych.

Wybory samorządowe 2018. Tak wygląda #BitwaWarszawska w sieciŹródło: WP.PL, fot: Andrzej Hulimka
d200x3v
d200x3v

Facebook to potężne narzędzie w trakcie kampanii. Najlepiej wiedzą o tym Patryk Jaki (173 784 fanów na fanpage'u) oraz Rafał Trzaskowski (94 576 fanów). Pozostali mają znacznie mniej polubień własnych stron w social media. Jan Śpiewak zebrał dotąd 14 299 fanów, natomiast czwarty kandydat brany pod uwagę w zestawieniu - Jakub Stefaniak - może cieszyć się zaledwie 1951 użytkownikami, którzy polubili jego profil.

W badaniu zaangażowania w komunikację na Facebooku nie wzięto za to pod uwagę prawdziwego "króla" mediów społecznościowych. Janusz Korwin-Mike ma obecnie 761 286 fanów i skrzętnie z tego korzysta.

Jeżeli zaś chodzi o wymienioną wcześniej czwórkę, bezkonkurencyjny okazuje się Patryk Jaki. Kandydat Zjednoczonej Lewicy według "Polityki w sieci" w ostatnich 30 dniach (stan na 26 czerwca) zyskał 5566 fanów i może cieszyć się uzyskaniem "najbardziej angażującego przekazu w sieci".

d200x3v

Na drugim miejscu znalazł sie Rafał Trzaskowski, którego w ciągu miesiąca polubiło 3762 użytkowników. Poseł Platformy Obywatelskiej jest również najbardziej hejtowanym w sieci kandydatem na prezydenta Warszawy.

Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl

ZOBACZ WIDEO: Marek Jakubiak o Patryku Jakim. "Jak można było mu zrobić coś takiego?"

d200x3v
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d200x3v
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj