Wybory samorządowe 2018. Tak wygląda #BitwaWarszawska w sieci
Analizę aktywności startujących do prezydenckiego fotela przeprowadził portal Politykawsieci.pl. Dane pokazują, że żaden z kandydatów nie może sobie pozwolić na próżnię w mediach społecznościowych.
Facebook to potężne narzędzie w trakcie kampanii. Najlepiej wiedzą o tym Patryk Jaki (173 784 fanów na fanpage'u) oraz Rafał Trzaskowski (94 576 fanów). Pozostali mają znacznie mniej polubień własnych stron w social media. Jan Śpiewak zebrał dotąd 14 299 fanów, natomiast czwarty kandydat brany pod uwagę w zestawieniu - Jakub Stefaniak - może cieszyć się zaledwie 1951 użytkownikami, którzy polubili jego profil.
W badaniu zaangażowania w komunikację na Facebooku nie wzięto za to pod uwagę prawdziwego "króla" mediów społecznościowych. Janusz Korwin-Mike ma obecnie 761 286 fanów i skrzętnie z tego korzysta.
Jeżeli zaś chodzi o wymienioną wcześniej czwórkę, bezkonkurencyjny okazuje się Patryk Jaki. Kandydat Zjednoczonej Lewicy według "Polityki w sieci" w ostatnich 30 dniach (stan na 26 czerwca) zyskał 5566 fanów i może cieszyć się uzyskaniem "najbardziej angażującego przekazu w sieci".
Na drugim miejscu znalazł sie Rafał Trzaskowski, którego w ciągu miesiąca polubiło 3762 użytkowników. Poseł Platformy Obywatelskiej jest również najbardziej hejtowanym w sieci kandydatem na prezydenta Warszawy.
PRZECZYTAJ: Trzaskowskiego wolą kobiety, Jaki przyciąga młodych. Najnowszy sondaż poparcia kandydatów do ratusza
Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl