Wojewoda mazowiecki wydał kolejne pozwolenia na rozbudowę metra
Rozbudowa II linii metra.
Wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera wydał trzy kolejne pozwolenia na rozbudowę drugiej linii stołecznego metra; dotyczą one stacji po lewej stronie Wisły pod nazwą "Młynów" wraz z tunelami - poinformowała w poniedziałek rzecznik prasowa wojewody Anna Szczygieł.
Wojewoda zatwierdził projekty budowlane oraz udzielił pozwolenia na budowę stacji "Młynów" oraz tuneli szlakowych - pomiędzy planowanymi stacjami "Księcia Janusza" i "Młynów" oraz pomiędzy stacjami "Młynów" i "Płocka".
(Pozwolenie na rozbudowę II linii metra)
Zakres prac obejmuje m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących (np. wejść, wind, klatek schodowych) oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu. Decyzje wojewody mają rygor natychmiastowej wykonalności - podkreśliła w komunikacie rzeczniczka wojewody.
Stacja "Księcia Janusza"
Szczygieł przypomniała, że 16 września br. wojewoda udzielił także pozwolenia na budowę stacji C6 - "Księcia Janusza", a w urzędzie wojewódzkim prowadzone są jeszcze dwa postępowania dotyczące rozbudowy II linii metra dotyczące stacji "Płocka" wraz z tunelem.
Przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę wojewoda sprawdza m.in. zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami i kompletność projektu budowlanego. Kontroluje też zgodność z wymaganiami ochrony środowiska - przypomniała rzeczniczka wojewody.
Miasto czeka jeszcze na pozwolenie na budowę stacji "Płocka" i tunelu łączącym ten przystanek ze stacją "Rondo Daszyńskiego".
Pozwolenia wydawane przez wojewodę są konieczne, aby miasto mogło podpisać umowę z wykonawcą i rozpocząć rozbudowę II linii metra na zachód, w kierunku Bemowa. Jest to jeden z dwóch odcinków, który ma powstać w ramach tzw. etapu 3+3 rozbudowy II linii metra. Oprócz trzech stacji w kierunku Bemowa mają powstać również trzy stacje po prawej strony Wisły - z Dw. Wileńskiego w kierunku Targówka. Według planów miasta tych sześć w sumie stacji ma powstać do 2019 r.
Metro na Targówku
Metro Warszawskie pod koniec października ub. roku wybrało firmy, które zrealizują etap 3+3. Turecka firma Gulermak wybuduje trzy stacje w kierunku Bemowa, a włoska Astaldi trzy w kierunku Targówka. Pierwsza z nich wyceniła swoje usługi na 1,1 mld zł, a druga na 1 mld zł.
Umowa z firmą Astaldi została podpisana w marcu br., dzięki czemu wykonawca mógł już w maju br., po przejęciu terenów pod budowę, przystąpić do pierwszych prac.
- W tej chwili na Targówku budowane są ściany szczelinowe, które są tak naprawdę pierwszą potężną pracą budowlaną przy konstrukcji samej stacji. Wcześniej robiliśmy przekładki instalacji i sieci, które są w pobliżu placu budowy - powiedziała rzeczniczka warszawskiego metra Anna Bartoń.
Dodała, że najbardziej zaawansowane prace są prowadzone na dwóch końcowych stacjach - "Targówek" i "Trocka". Nieco mniej zaawansowana jest budowa stacji "Szwedzka".
Źródło: (PAP)
Przeczytaj też: Bójka w centrum miasta. Mężczyzna zaatakował obywatela Kataru