Wejścia do metra "wąskie" i "tłoczne". Napisy na stacjach "nieczytelne"
II linia w oczach mieszkańców stolicy.
O ile ogólny odbiór wyglądu wejść został odebrany pozytywnie i mieszkańcy Warszawy uważają je za nowoczesne i dobrze widoczne, o tyle w kwestii komponowania się z otaczająca przestrzenią zostały ocenione przez mieszkańców stolicy negatywnie.
Wiaty II linii podziemnej kolejki zostały zaprojektowane w taki sposób, że z daleka tworzą literę „M”. Lekkie, szklane konstrukcje na stalowym stelażu osłaniają wejścia do wszystkich stacji. Każda z nich została wyróżniona innym kolorem.
Na stacji Stadion Narodowy zamontowano daszki w kolorze jasnej zieli, kojarzącej się z murawą pobliskiego stadionu piłkarskiego. Ta stacja została wskazana przez prawie 30% testujących jako ta, która podoba się najbardziej. Swój wybór argumentowali dopasowaniem kolorystyki stacji do otoczenia.
Test przestrzeni miejskiej przeprowadziła firma TestMeToo, specjalizująca się w testowaniu produktów dostępnych na rynku przez społeczność. Przepytano 2100 mieszkańców stolicy o ich opinie i wrażenia dotyczące II linii metra, ze szczególnym naciskiem na ocenę wejść do metra.
O ile II linia metra jako rozwiązanie komunikacyjne była oceniana najczęściej pozytywnie, o tyle wejścia do niej wzbudzały skrajne emocje. Respondentów podzieliły odczucia estetyczne (kolorystyka i komponowanie z otaczającą wejścia przestrzenią). Co piąty badany stwierdził, że wejścia wyróżniają się na tle przestrzeni.
M2 krzyżuje się z pierwszą linią metra na stacji "Świętokrzyska". Przystanek ten zajął drugie miejsce w ocenie stacji, które najbardziej spodobały się mieszkańcom stolicy. Grafiki znajdujące się na każdym peronie nowego odcinka warszawskiego metra zostały zaprojektowane przez światowej sławy artystę – Wojciecha Fangora . Niestety nie spodobały się one ankietowanym, którzy uważają je za niezbyt trafione, pstrokate i przede wszystkim – nieczytelne.
Warszawiacy wyrażali też obawy, że lekka konstrukcja wiat metra może nie wytrzymać opadów śniegu. Mieszkańcy stolicy uważają że są zbyt delikatne jak na warunki atmosferyczne, które panują w Polsce w okresie jesienno-zimowym. Podróżni zapytani o ocenę wizualną wejść do II linii metra najczęściej używali takich określeń jak: „widoczne”, „oryginalne” i „fajne”. Za to w kwestii oceny użytkowej pojawiały się już takie określenia jak „wąskie” i „tłoczne”.
Od otwarcia II linii metra w marcu br. nowym metrem przejechało się już ponad 7,6 mln pasażerów.
Przeczytajcie też: Co warszawiacy sądzą o nowym meczecie? [SONDA]