RegionalneWarszawaWarszawskie gadżety i 11 nieruchomości. Warszawa w Cannes

Warszawskie gadżety i 11 nieruchomości. Warszawa w Cannes

Warszawa regularnie uczestniczy w międzynarodowych targach inwestycyjnych MIPIM w Cannes.

Warszawskie gadżety i 11 nieruchomości. Warszawa w Cannes

Śródmieście oferujące premium lokalizacje, Praga z klimatem i zachowaną strukturą przedwojennego miasta. Atrakcyjność inwestycyjną stolicy pod kątem budownictwa mieszkaniowego Warszawa będzie eksponować na najbardziej prestiżowych targach nieruchomości w Europie - MIPIM w Cannes.

Warszawa regularnie uczestniczy w międzynarodowych targach inwestycyjnych prezentując się jako lider w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Przekaz „Grow with Warsaw”, czyli rozwijaj i rozrastaj się z Warszawą jest uniwersalny. Pokazuje on trend, który stolica utrzymuje od lat i planuje na kolejne. Kryją się w nim zarówno osiągnięcia sektora publicznego, m.in. takie jak wykorzystanie środków unijnych, rozwój infrastruktury czy rewitalizacja sektora publicznego.

Oferta inwestycyjna Warszawy

Tegoroczna oferta miasta na targach MIPIM zawiera 11 nieruchomości, w tym 3 w Śródmieściu, 2 na Pradze-Południe, po jednej na Mokotowie, Pradze-Północ, i Woli. Trzy z prezentowanych działek znajdują się w zewnętrznych dzielnicach miasta – 2 na Bielanach i jedna w Wilanowie.

Działki znajdujące się w targowej ofercie miasta mają głównie przeznaczenie na zabudowę mieszkaniową, w tym mieszkaniową z usługami oraz z garażami podziemnymi. Na terenie przy ul. Emilii Plater 29, 31 planowana jest budowa wysokościowego Centrum Biurowo-Usługowego „Porta Varsovia” z garażem podziemnym, a na ul. Mariańskiej 5 budowa budynku hotelowego. Działka na Mokotowie przy ul. Bukowińskiej przeznaczona jest na usługi ponadlokalne i lokalne. W tym roku wraz z miastem, na warszawskim stoisku swoje oferty prezentować będzie 12 firm, o 4 więcej niż przed rokiem.

Stoisko Warszawy

Gadżety wyłonione w konkursie Sztuka Użytkowa cieszyły się dużym zainteresowaniem podczas poprzednich edycji targów. Dlatego laureaci najnowszej edycji konkursu promowani będą wraz z miastem również w 2016 roku. Na tegorocznych targach pojawią się m.in. drewniane Archiklocki Warszawskie Wieżowce marki Fundacja Elewacja, kolorowe gry Memo marki Malu prezentujące widoki Warszawy, ciekawa i nietypowa tablica okulistyczna "Warszawa" projektu No to ładnie, notes ze zdjęciami miasta projektu Warsaw Slow Design, magnesy i skarpetki marki Wars Sawa Design, lizaki warszawskie od Fabryki Lizaków, eleganckie i wykwintne czekoladki od Warszawskiej Manufaktury Czekolady, bransoletki z sercem z grawerem dedykowanym Warszawie marki Lilou i wyjątkowe perfumy o zapachu stworzonym specjalnie dla Warszawy marki Mo61. Wszystkie projekty zgłoszone w konkursie musiały być zaprojektowane i wyprodukowane w Warszawie.

Warszawa na świecie

To miedzy innymi poprzez obecność Warszawy na tego typu wydarzeniach, stolica Polski jest brana pod uwagę jako miejsce lokowania kapitału oraz doceniana w różnego rodzaju rankingach. Przykładowo w ostatnim rankingu fDi, który będzie dystrybuowany na tegorocznych targach, stolica jest 4. w kategorii „europejskie miasta przyjazne dla biznesu”. Wyprzedzają nas Londyn, Dublin i Paryż, a za Warszawą plasują się Barcelona, Moskwa i Bukareszt. W tym samym rankingu w kategorii „europejskie miasta przyszłości” stolica zajmuje 3. miejsce po Moskwie i Bukareszcie, wyprzedzając Pragę, Budapeszt oraz Bratysławę.

Warszawa zyskała też uznanie jako miasta przyjaznego dla start-upów. Ranking Forbes plasuje stolicę wśród 10 najlepszych miejsc na świecie na uruchomienie swojego biznesu. To efekt zarówno wspólnych działań miasta i biznesu polegających na rozwoju otoczenia wspierającego ten sektor, jak inkubatory przedsiębiorczości na Smolej i Targowej oraz jeden z pięciu na świecie Warsaw Campus firmy Google .

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)