Warszawa. Wkrótce otwarcie tunelu na Ursynowie. Znamy datę
Wrzesień jest "optymistycznym" terminem udostępnienia kierowcom tunelu na Ursynowie. Dyrektor Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żukowski zapowiedział, że "będziemy się starali, aby na jesieni droga została udostępniona kierowcom".
Trwają prace wykończeniowe na budowie tunelu na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy. Całość odcinka ma długość 5 kilometrów, sam tunel jest najdłuższy w Polsce i ma 2335 metrów.
Tomasz Żukowski, dyrektor Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powiedział, że chciałby, aby ten odcinek został oddany na początku września. - Aby to się zadziało, muszą nastąpić wszystkie niezbędne odbiory, które pozwolą sprawnie i bezpiecznie oddać tę drogę kierowcom - podkreślił.
W tej chwili wykonywane jest oznakowanie poziome i pionowe. Uruchamiane są poszczególne systemy. Rozpoczyna się faza testowa, żeby można było z centrum sterowania nadzorować przez 24 godziny bezpieczeństwo w tunelu.
Warszawa. Co znajduje się w tunelu?
W tunelu ruch dla każdego kierunku prowadzony jest oddzielną nawą, w której są po trzy pasy ruchu plus pas awaryjny. W ciągu tunelu znajduje się 9 przejść awaryjnych plus przejazd awaryjny dla służb.
W tunelu są trzy strefy intensywności oświetlenia: wjazdowa, przejazdowa i wyjazdowa. Im dalej w głąb tunelu, tym światło będzie miało coraz mniejsze natężenie, a liczba lamp będzie mniejsza. To po to, żeby uniknąć efektu oślepienia kierowcy wjeżdżającego i przejeżdżającego przez tunel.
Cały tunel jest monitorowany przez 170 kamer oraz czujników. Na stropach, nad każdym pasem ruchu są czujki ciepła. W razie zagrożenia natychmiast zamykany jest wjazd do tunelu i uruchamia się system oddymiający.
Koszt całej inwestycji wynosi ponad 1,2 miliarda złotych. Sam tunel kosztował ponad 700 milionów złotych.