Warszawa. Wkrótce otwarcie tunelu na Ursynowie. Znamy datę
Wrzesień jest "optymistycznym" terminem udostępnienia kierowcom tunelu na Ursynowie. Dyrektor Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żukowski zapowiedział, że "będziemy się starali, aby na jesieni droga została udostępniona kierowcom".
02.07.2021 11:43
Trwają prace wykończeniowe na budowie tunelu na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy. Całość odcinka ma długość 5 kilometrów, sam tunel jest najdłuższy w Polsce i ma 2335 metrów.
Tomasz Żukowski, dyrektor Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powiedział, że chciałby, aby ten odcinek został oddany na początku września. - Aby to się zadziało, muszą nastąpić wszystkie niezbędne odbiory, które pozwolą sprawnie i bezpiecznie oddać tę drogę kierowcom - podkreślił.
W tej chwili wykonywane jest oznakowanie poziome i pionowe. Uruchamiane są poszczególne systemy. Rozpoczyna się faza testowa, żeby można było z centrum sterowania nadzorować przez 24 godziny bezpieczeństwo w tunelu.
Warszawa. Co znajduje się w tunelu?
W tunelu ruch dla każdego kierunku prowadzony jest oddzielną nawą, w której są po trzy pasy ruchu plus pas awaryjny. W ciągu tunelu znajduje się 9 przejść awaryjnych plus przejazd awaryjny dla służb.
W tunelu są trzy strefy intensywności oświetlenia: wjazdowa, przejazdowa i wyjazdowa. Im dalej w głąb tunelu, tym światło będzie miało coraz mniejsze natężenie, a liczba lamp będzie mniejsza. To po to, żeby uniknąć efektu oślepienia kierowcy wjeżdżającego i przejeżdżającego przez tunel.
Cały tunel jest monitorowany przez 170 kamer oraz czujników. Na stropach, nad każdym pasem ruchu są czujki ciepła. W razie zagrożenia natychmiast zamykany jest wjazd do tunelu i uruchamia się system oddymiający.
Koszt całej inwestycji wynosi ponad 1,2 miliarda złotych. Sam tunel kosztował ponad 700 milionów złotych.