Warszawa. Uwaga na zmiany na Zachodnim. Od niedzieli pociągi jeżdżą inaczej
Trwa przebudowa dworca Warszawa Zachodnia. Od 14 marca kolej wprowadza zmiany w kursowaniu pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich. Warto sprawdzić, bo w rozkładach mogą zmienić się godziny kursów.
12.03.2021 20:22
Dworzec, który - jak żartowali warszawiacy i podróżni - długo tkwił w latach 90. i straszył archaicznymi rozwiązaniami, przechodzi radykalną metamorfozę. Powodów do drwin już nie będzie, bo ważny węzeł kolejowo-autobusowy pójdzie z duchem czasu.
Wykonawca przebudowy idzie jak burza. Prace prowadzone są przez całą dobę. Podróżni muszą jednak tolerować pewne niedogodności. Teraz trzeba się liczyć z kolejnymi. W związku z kolejnym etapem prac zmianie muszą ulec kursy pociągów.
Niektóre składy będą podjeżdżały na stacje w innych niż obecnie godzinach, część będzie kierowana na zmienione lub skrócone trasy. Warto przeanalizować swoje rozkłady, żeby nie wpaść w kłopoty.
Od 14 marca w nocy i wcześnie rano niektóre pociągi SKM linii S1 i S2, jadące w kierunku Otwocka i Sulejówka będą kursowały przez Warszawę Centralną z pominięciem stacji Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion. Niektóre pociągi SKM S1 pojadą trasą skróconą z Otwocka przez Warszawę Śródmieście do Warszawy Zachodniej.
Warszawa. Uwaga na zmiany na Zachodnim. Od niedzieli pociągi jeżdżą inaczej
Pociągi SKM linii S3 od niedzieli do 25 marca będą obsługiwały trasę skróconą z Radzymina przez Wieliszew i Legionowo oraz Warszawę Gdańską do Warszawy Zachodniej na peron 8. Między Warszawą Zachodnią a Lotniskiem Chopina jeździć mają pociągi SKM S2 i Kolei Mazowieckich.
Kolejne zmiany nastąpią od 26 marca. Wówczas znów trzeba będzie posprawdzać swoje połączenia, bo niektóre z nich ulegną następnym modyfikacjom.
Do końca marca zniknie infrastruktura starego dworca. Nowe perony mają być udostępnione w III kwartale tego roku. Będzie to jedna z największych inwestycji PKP PLK. Przebudowie ulegną nie tylko hale dworcowe, perony, przejścia podziemne, ale również ponad 30 km torów i rozjazdy. Pojawią się ruchome schody i windy, łączące poziomy.