Warszawa. Trwa przebudowa wiaduktów na Trasie Łazienkowskiej. Utrudnienia do końca sierpnia
Drogowcy zwężają jezdnię po południowej stronie drogi przy wiaduktach koło parku Agrykola. Prace ruszyły w poniedziałek rano. Konieczne było wprowadzenie ograniczeń dotyczących tonażu pojazdów. W rezultacie rozpoczynających się robót powstanie szersza ulica.
Przebudowę wiaduktu północnego, prowadzącego w stronę centrum poprzedzi wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na wiadukcie południowym. Aby kierowcom w tych prowizorycznych okolicznościach wprowadzonych na czas prac jeździło się w miarę dobrze, potrzebne będzie poszerzenie istniejącej jezdni.
Kiedy więc nastąpi pora zamknięcia wiaduktu, kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu dla każdego z kierunków, być może unikniemy więc paraliżu.
Od poniedziałkowego poranka na jezdni al. Armii Ludowej w stronę Pragi-Południe, od pl. Na Rozdrożu do rejonu ul. Łazienkowskiej, trwają także prace związane z wyłączaniem z ruchu istniejącego buspasa i zwężaniem pozostałych dwóch pasów jedni.
Dla ruchu ogólnego dostępny będzie skrajny lewy pas. Prawy pas stanie się buspasem, dostępnym również dla karetek, pojazdów MTON, taksówek oraz motocykli. Na południową jezdnię Trasy Łazienkowskiej nie wjadą jednak ciężarówki o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. Dla kierowców takich aut wyznaczone są objazdy ulicą Puławską i Goworka, al. Ujazdowskimi lub ul. Waryńskiego i Spacerową do ul. Gagarina i Czerniakowskiej. Możliwy jest też przejazd al. Niepodległości, al. Wilanowską, Trasą Siekierkowską, ul. Czerniakowską.
Warszawa. Trwa przebudowa wiaduktów na Trasie Łazienkowskiej. Utrudnienia do końca sierpnia
Wprowadzone w poniedziałek zmiany obowiązywać będą do końca wakacji. Następnie, do czasu zamknięcia wiaduktu północnego, powróci dotychczasowa organizacja ruchu.
To będzie pierwszy etap przebudowy wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. Całość prac potrwa do marca 2024 roku. Ich koszt to ponad 87 milionów złotych.
Po przebudowie przybędą nie tylko nowe jezdnie na tej trasie, ale również obustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi, a także nowoczesne oświetlenie.