Warszawa. Trwa budowa linii metra M2. Postęp prac
Prace na budowie północno-wschodniego odcinka linii metra M2 postępują pomimo pandemii. Trwa budowa tuneli, hali torów odstawczych, a także wyjść ze stacji. Niedługo na trasę wrócą tramwaje na ulicy Rembielińskiej.
24.08.2020 07:52
Tarcza Maria, drążąca tunel metra, osiągnęła już niemal połowę długości trasy. Tarcza Anna zakończyła pierwszy odcinek pomiędzy stacją Kondratowicza i Bródno. Przechodzi teraz prace serwisowe. Tarcze TBM mają do wydrążenia dwa tunele po niemal trzy kilometry długości, każdy podzielony na trzy odcinki. Budowa tuneli skończy się w tym roku - poinformował warszawski ratusz.
Warszawa. Powrót tramwajów
Jeszcze w tym miesiącu tramwaje wrócą na swoją stałą trasę. Skończy się odbudowa torowiska wzdłuż ulicy Rembielińskiej, które rok temu zostało rozebrane pod budowę podziemnej hali torów odstawczych metra. Wykonawca metra zabierze się za prace ziemne w rejonie świątyni parafii św. Włodzimierza, gdzie do tej pory teren był zajęty przez tymczasowe torowisko, którym tramwaje omijały plac budowy. Trzeba w tym miejscu wykonać płytę stropową dla mierzącej 60 metrów szerokości podziemnej hali. Właśnie na Bródnie powstaje największa podziemna budowla tego odcinka linii M2 – hala o kubaturze niemal 470 tys. metrów sześciennych.
Warszawa. Trwa budowa przejść podziemnych
Równolegle na wszystkich stacjach trwa budowa przejść podziemnych i wyjść z przyszłych stacji. Najbardziej zaawansowana pod tym względem jest stacja Kondratowicza, której betonowy korpus jest już skończony. W najbliższych tygodniach skończy się budowa korpusu stacji Zacisze, gdzie trwają prace przy budowie dwóch ostatnich sekcji płyty dennej.
Warszawa. Linia metra M2
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.