Trwa ładowanie...

Warszawa. Pierwszy etap budowy III linii metra. Trzy firmy w przetargu

Stołeczny ratusz przekazał, że znane są oferty złożone w przetargu na wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla pierwszego etapu budowy III linii metra w Warszawie.

Warszawa. Trzy firmy chcą wykonać dokumentację dla pierwszego etaou budowy metraWarszawa. Trzy firmy chcą wykonać dokumentację dla pierwszego etaou budowy metraŹródło: PAP, fot: Rafał Guz
dfmhyl5
dfmhyl5

III linia połączy Pragę Południe z centrum stolicy, a w przyszłości także z Ochotą i Mokotowem. Pierwszy etap, którego dotyczy zamówienie, obejmuje budowę tunelu (o długości niemal 8 kilometrów), sześciu stacji do obsługi podróżnych, Stacji Techniczno-Postojowej Kozia Górka oraz całej infrastruktury towarzyszącej. Budowa pierwszego etapu III linii metra powinna zakończyć się w 2028 roku.

Miasto zamierza przeznaczyć na to zamówienie ponad 33 miliony złotych (33 806 550 zł brutto). Wszystkie trzy podmioty, które złożyły oferty, przedstawiły kosztorysy opiewające na niższą kwotę niż zaproponowana przez stołeczny ratusz.

Trzej oferenci to ILF Consulting Engineers Polska (oferta na kwotę 19 222 440 zł brutto), Egis Poland (27 807 840 zł brutto) oraz konsorcjum w składzie Biuro Projektów "Metroprojekt" (lider) i Ośrodek Certyfikacji Transportu na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej (23 062 500 zł brutto).

Zobacz także: Papież Franciszek nie ufa Polsce w kwestii kard. Dziwisza? "Działa profesjonalnie"

Teraz zgłoszenia zostaną ocenione według następujących kryteriów: "cena (60 procent) oraz dodatkowe doświadczenie - koordynator, projektant w specjalności architektonicznej, projektant w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, projektant w specjalności inżynieryjnej kolejowej, geolog (każde po 7 procent) oraz wykonanie uproszczonego projektu koncepcyjnego (5 procent)" - wskazał ratusz.

dfmhyl5

Wybrany wykonawca będzie miał 1,5 roku na wykonanie: "projektu koncepcyjnego - raportu wstępnego, ustalenia stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą, oceny stanu budynków w strefach wpływu budowy obiektów metra, analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających, dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej oraz programu funkcjonalno-użytkowego wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz projektu koncepcyjnego - raportu końcowego".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dfmhyl5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dfmhyl5
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj