Warszawa. Która księgarnia jest najfajniejsza? Trwa konkurs
Do 24 sierpnia trwa konkurs na ulubioną warszawską księgarnię. Warszawiacy w głosowaniu online wskażą dziesięć miejsc, które otrzymają nagrody pieniężne oraz tytuł „Ulubionej Księgarni Warszawy”. Konkursowi towarzyszy akcja zachęcająca do kupowania książek w lokalnych księgarniach.
22.07.2020 15:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
- Konkurs jest jednym z działań miasta, które wspierają ludzi kultury. W ten sposób zachęcamy warszawianki i warszawiaków, żeby głosowali na swoje ulubione lokalne księgarnie, ale także, żeby je odwiedzali i kupowali książki. Wierzę, że solidarność ma znaczenie i każdy z nas może pomóc - podkreśla Aldona Machnowska-Góra, dyrektorka-koordynatorka do spraw kultury i komunikacji społecznej.
Nagroda Prezydenta m.st. Warszawy „Ulubiona Księgarnia Warszawy” jest wspólną inicjatywą miasta oraz Biblioteki Analiz, Stowarzyszenia Księgarzy Polskich Okręg w Warszawie i Polskiej Izby Książki. Została powołana z myślą o stołecznych księgarniach niezależnych, które dotkliwie odczuły skutki kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa.
Głosowanie w formie online potrwa do 24 sierpnia na stronie ulubionaksiegarnia.waw.pl. Każdy warszawiak może oddać jeden głos oraz, dodatkowo, uzasadnienie swego wyboru. Autorom i autorkom najciekawszych opinii zostaną przyznane nagrody książkowe.
Warszawa. Nagrody pieniężne i tytuł
Oddając głos w plebiscycie należy wziąć pod uwagę m.in. sposób prezentacji oferty księgarni, organizację wydarzeń promujących książki i pasje czytelnicze (dla dorosłych i dzieci), poziom obsługi klienta czy aktywność online i formy kontaktu z klientem w czasie pandemii.
Dziesięć księgarni, które zdobędą najwyższą liczbę głosów w plebiscycie, otrzyma nagrody pieniężne o łącznej wartości 78 tysięcy zł. I nagroda wynosi 20 000 zł, II nagroda to 10 000 zł. Przyznanych zostanie też osiem wyróżnień po 6 000 zł.
Każda z nich będzie mogła również używać tytułu „Ulubiona Księgarnia Warszawy” przez 12 miesięcy od daty przyznania nagrody.
Warszawa. Kampania społeczna
Konkursowi towarzyszy kampania społeczna z hasłem przewodnim „Czy ta księgarnia jest najfajniejsza?”, w której miasto zachęca mieszkańców i mieszkanki do odwiedzania lokalnych księgarń i do kupowania w nich książek. Wspiera w ten sposób placówki niezależne. Promocja czytelnictwa jest jednym z priorytetów polityki kulturalnej Warszawy.
Księgarnie niezależne są ważnymi miejscami na kulturalnej mapie stolicy. Budują jej niepowtarzalny klimat i współtworzą lokalną przestrzeń. W Warszawie jest ich około stu. To małe podmioty, często prowadzone rodzinnie lub w grupie przyjaciół. Często organizują spotkania autorskie, debaty, koncerty, pokazy filmów oraz są aktywne w mediach społecznościowych.