Warszawa. Kolorowe panele na nowych stacjach metra
Perony na stacjach Ulrychów i Bemowo nabierają docelowego kształtu. Uwagę przykuwają kolorowe panele na ścianie zatorowej oraz na suficie. Są to próbne modele elementów wystroju. Pasażerowie będą je oglądać codziennie po zakończeniu budowy.
Jak poinformowała rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń, próbne panele pojawiły się na stacjach tylko na kilka dni, jako próbka i odwzorowanie materiału przedstawionego przez projektanta.
Jak podkreślono w komunikacie, panele „rozbudzają wyobraźnię i pokazują elementy docelowe stacji”. Strop stacji pokryją kasetony akustyczne, skośne względem osi peronu na stacji C04 Bemowo i równoległe do osi peronu na stacji C05 Ulrychów. Ściany zatorowe zostaną pokryte blachą kortenowską na stacji Bemowo i patynowanej miedzi na stacji Ulrychów. Elementami charakterystycznymi będą szklane, podświetlane słupy przy wyjściach z peronów.
Oprócz paneli na stacjach są montowane schody ruchome i wyposażenie szybów windowych. Układane są kolejne metry posadzek na poziomie antresoli i peronu. Niemal gotowe są już słupy peronowe. Przybywa też tras kablowych na ścianie zatorowej stacji i w tunelach.
Autorem koncepcji wystroju stacji na budowanym obecnie odcinku zachodnim jest Andrzej M. Chołdzyński. To projektant znany z takich realizacji jak stacja Plac Wilsona, stacje odcinka bielańskiego linii M1 oraz odcinka centralnego linii M2.
Warszawa. Powstaje najkrótszy odcinek M2
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad 2,5 km tuneli oraz dwóch stacji: C05 Ulrychów - położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 Bemowo zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra.