Warszawa. Dodatkowa forma rejestracji bezrobotnych
Urząd Pracy m.st. Warszawy uruchomił kolejną ścieżkę rejestracji. Przeznaczona jest dla osób, które nie mają możliwości zarejestrowania się przez Internet. Wniosek będzie można złożyć w wersji papierowej.
Od środy, 15 kwietnia, wniosek o zarejestrowanie bezrobotnego oraz niezbędne dokumenty można złożyć także w wersji papierowej.
W związku z zagrożeniem koronawirusem, stołeczny Urząd Pracy od 17 marca realizuje swoje zadania bez bezpośredniej obsługi interesantów. Osoby, które chcą się zarejestrować jako bezrobotne, składają wnioski przy użyciu podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Dla tych, którzy mają problem z rejestracją elektroniczną, uruchomiono dodatkową możliwość. Można wypełnić i przesłać papierową wersję wniosku. Wniosek jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Pracy m.st. Warszawy. Można go też odebrać przed głównymi siedzibami Urzędu - przy ul. Grochowskiej 171B oraz przy ul. Ciołka 10A. Wniosek wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy wysłać pocztą na adres jednej z głównych siedzib urzędu lub wrzucić do specjalnej skrzynki, która będzie dostępna przed urzędem.
Wnioski oraz wszystkie niezbędne dokumenty w postaci tylko kserokopii muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem. Datą rejestracji będzie data wpływu dokumentów do urzędu, nie data wysyłki. Z tej formy rejestracji będą mogły także korzystać niepełnosprawne osoby bezrobotne.
Do wniosku należy dołączyć kserokopie dokumentów. Ich wykaz znajduje się na stronie Urzędu Miasta Warszawy.
Dokumenty te należy traktować jako podstawowe. W szczególnych przypadkach wymagane są dokumenty uzupełniające, o których, gdy zaistnieje taka sytuacja, wnioskodawca zostanie poinformowany po złożeniu wniosku.
Jeżeli osoba składająca wniosek była już wcześniej zarejestrowana jako bezrobotna, ponowna rejestracja polega na uzupełnieniu i modyfikacji danych, które są w rejestrze. Urząd Pracy m.st. Warszawy zastrzega sobie możliwość weryfikacji przedłożonych dokumentów oraz danych osobowych.