RegionalneWarszawaWarszawa. Aleje Jerozolimskie zamknięte na czas modernizacji kolejowej średnicy

Warszawa. Aleje Jerozolimskie zamknięte na czas modernizacji kolejowej średnicy

Aleje Jerozolimskie w Warszawie będą odcinkami zamkniętymi w czasie modernizacji warszawskiej kolejowej linii. Przebudowa ma rozpocząć się w pierwszym kwartale 2023 roku i zakończyć się pod koniec 2027 roku.

Warszawa. Aleje Jerozolimskie zamknięte na czas modernizacji kolejowej średnicy
Warszawa. Aleje Jerozolimskie zamknięte na czas modernizacji kolejowej średnicy
Źródło zdjęć: © Pixabay

O zamknięciu odcinkami jednej z głównych arterii Warszawy – Alej Jerozolimskich mowa jest w odpowiedzi na poselską interpelację.

"W czasie prowadzenia prac budowlanych wyłączona z ruchu kolejowego zostanie najpierw linia dalekobieżna, a następnie po zakończeniu przebudowy – linia podmiejska. Wyłączone z ruchu drogowego zostaną Aleje Jerozolimskie (odcinkami) z utrzymaniem komunikacji autobusowej w największym możliwym zakresie" – czytamy w interpelacji.

Warszawa. Modernizacja linii średnicowej. Co się zmieni?

Remont linii średnicowej zakłada m.in. budowę dwóch przystanków kolejowych w rejonie ronda de Gaulle’a oraz pomiędzy ulicą Solec i Wybrzeże Gdańskie. Przystanek zlokalizowany w okolicy ronda de według planu ma być zintegrowany z komunikacją zarówno tramwajową, jak i autobusową.

"Planowana jest również budowa łącznika dla pieszych pod układem torowym pomiędzy dworcem Warszawa Centralna, stacją Warszawa Śródmieście i dalej w kierunku stacji metra Centrum. Zaznaczono jednocześnie, że w związku z brakiem zainteresowania Urzędu m. st. Warszawy przedłużeniem łącznika do antresoli Metra, zostanie on zakończony wcześniej z wyjściem na poziom terenu przed stacją" – dowiedziała się Polska Agencja Prasowa.

Warszawa. Most średnicowy w stolicy
Warszawa. Most średnicowy w stolicy© Wikimedia Commons

Warszawa. Brak deklaracji współpracy od strony władz miasta

Spółka PKP PLK, czyli zarządca kolejowej infrastruktury, nadal nie uzyskała deklaracji od warszawskiego ratusza w kwestii udziału miasta w przebudowie linii średnicowej.

Pierwsze propozycje ze strony PKP PLK wpłynęły do samorządu stolicy jeszcze w marcu 2019 roku.

"Chodzi m.in. o budowę pieszego podziemnego połączenia między stacją Warszawa Śródmieście a warszawskim metrem lub wydłużenie linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej do stacji Warszawa Śródmieście. Obecnie linia WKD kończy się przed dworcem Warszawa Centralna" – dodaje PAP.

Podczas modernizacji linia nie zostanie zamknięta, a prace będą prowadzone na przemian po jednym torze linii dalekobieżnej i podmiejskiej.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)