RegionalneWarszawaTramwaj na Nowodwory i kontrolerzy w uniformach. Co nas czeka w komunikacji miejskiej?

Tramwaj na Nowodwory i kontrolerzy w uniformach. Co nas czeka w komunikacji miejskiej?

- Myślę, że w marcu już 50 kontrolerów pojawi się na ulicach - zapowiedział dyrektor ZTM Wiesław Witek.

Tramwaj na Nowodwory i kontrolerzy w uniformach. Co nas czeka w komunikacji miejskiej?
Karolina Kołodziejczyk

Rozbudowa II linii metra, nowe autobusy i zasady zatrudniania kierowców oraz włączenie Marek do I strefy biletowej - to według Zarządu Transportu Miejskiego najważniejsze przedsięwzięcia w 2016 r. w stolicy. W przyszłym roku tramwaj pojedzie na Nowodwory; pojawią się nowi kontrolerzy biletów.

Na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami dyrektor ZTM Wiesław Witek przypomniał, że 30 kwietnia ruszyła rozbudowa II linii metra o kolejne stacje w kierunku Targówka, a pierwsze prace związane z budową nowych stacji na Woli rozpoczęły się pod koniec listopada. Stacje mają być gotowe w 2019 r.

Witek zaznaczył, że w ostatnich dniach do Metra Warszawskiego wpłynęło siedem ofert w konkursie na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej ostatniego planowanego odcinka drugiej linii metra w kierunku zachodnim wraz ze stacją techniczno-postojową Mory.

Dyrektor ZTM przypomniał, że w połowie lutego br. Zarząd podpisał z firmą Mobilis umowę na obsługę komunikacyjną Warszawy 100 nowymi autobusami. ZTM wprowadził wówczas m.in. wymóg zatrudnienia kierowców na umowę o pracę, od kierowców z zagranicy ZTM wymagał znajomości języka polskiego i topografii Warszawy. Przewoźnik został zobowiązany również do posiadania zaplecza technicznego (zajezdni), gdzie pojazdy będą sprzątane, myte i naprawiane.

Tramwaj na Nowodwory, Marki w pierwszej strafie, nowi kontrolerzy

ZTM inwestował także w rozwój linii tramwajowych; w połowie roku podpisał umowę na budowę trasy z Tarchomina na Nowodwory, do ul. Strumykowej. - Infrastruktura torowa jest już ułożona w stu procentach. Zgodnie z harmonogramem 7 lutego 2017 r. firma zgłasza zakończenie inwestycji, mamy wielką nadzieję, że po feriach zimowych, czyli 27 lutego pojedziemy tramwajem do Nowodworów - powiedział Witek.

Kolejną nowością w 2016 r. było włącznie od 1 listopada podwarszawskich Marek do pierwszej strefy biletowej. Koszt funkcjonowania linii ZTM na terenie Marek tamtejszy samorząd pokrywa w 60 proc. - ZTM "dokłada" 40 proc. kosztów - wyjaśnił Witek.

Dodał, że po włączeniu Marek do pierwszej strefy biletowej "odezwało" się pięć kolejnych podwarszawskich gmin. Witek zapowiedział, że ZTM podejdzie do sprawy strefy biletowej "kompleksowo". "Wszystko wskazuje na to, że nasza strefa nie będzie strefą o charakterze administracyjnym, a postaramy się zrobić strefę o charakterze funkcjonalnym" - powiedział Witek.

Dyrektor ZTM przypomniał, że w przyszłym roku pojawią się nowi kontrolerzy biletowych, którzy będą pochodzić z firmy zewnętrznej. - Myślę, że w marcu już 50 kontrolerów pojawi się na ulicach - powiedział Witek.

Dodał, że "novum w 2017 r." będzie to, że kontrolerzy biletów będą umundurowani. - To nie będzie taki mundur typu strażackiego ani policyjnego, to będzie zgrabny uniform - zapowiedział Witek.

Źródło: (PAP)

Oprac. Karolina Pietrzak

Obraz
warszawakontrolerzymetro warszawskie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)