Trwa ładowanie...

"Światłem po oknach" - pokaz multimedialny

Koniecznie zabierzcie ze sobą białe ubranie!

"Światłem po oknach" - pokaz multimedialny
d4896g4
d4896g4

29 września, o godzinie 20.30 na Rynku Starego Miasta odbędzie się niezwykły, multimedialny pokaz z udziałem wielu znanych osób oraz... wszystkich, którzy będą chcieli dołączyć i będą ubrani w białe rzeczy.

Po zmroku, uczestnicy pokazu – czyli przechodnie, w niezwykły sposób staną się częścią projektu, którego celem jest zwiększenie świadomości dotyczącej profilaktyki związanej z dbaniem o własny wzrok. Będzie można poczuć na własnej skórze, jak to jest być niewidomym.

- Ludzie, którzy tracą wzrok często bardzo źle znoszą swoją sytuację: wstydzą się, są nieporadni w wykonywaniu najprostszych czynności, popadają w przygnębienie, a nawet depresję. Nasza kampania ma na celu udowodnienie, że osoby niewidome i słabowidzące są bardzo aktywne; chcą i umieją sprawnie działać – powiedziała nam Małgorzata Pacholec, prezes Stowarzyszenia Retina AMD Polska. – Po raz kolejny chcemy pokazać za pośrednictwem multimedialnej aranżacji przestrzeni jak ważny jest wzrok i dlaczego należy o niego regularnie dbać – dodała

Wśród osób, które włączyły się do projektu „użyczając” swojego oka, są m.in.: Krystyna Janda, Czesław Mozil, aktorka Katarzyna Kwiatkowska, Beata Sadowska, fotograf Tomek Sikora, Szymon Majewski, Jaga Hupało, 5-letni mistrz jazdy na gokartach – Filip Żelechowski, aktorka Bożena Stachura, Ksawery Jasieński, Robert Korzeniowski, Katarzyna Montgomery, posłanka Katarzyna Piekarska i inni.

d4896g4

To w ich oczach będziemy mogli przejrzeć się dzięki specjalnemu pokazowi visual art przygotowanemu przez jajkofilm, partnera multimedialnego VII Tygodnia Schorzeń Siatkówki Oka. Przekaz tegorocznej kampanii jest bardzo prosty: utrata wzroku może dotyczyć absolutnie każdego. Zarówno prezydenta, milionera, jak i żebraka.

Organizatorzy kampanii zapraszają do udziału w pokazie i włączenia się do akcji przez przyniesienie ze sobą białych elementów garderoby, np. szalików, chustek, czy czapek. W ubiegłym roku widzowie chętnie odpowiedzieli na apel i w tłumie oglądających widać było białe chustki, koszulki, a także kartki papieru przyniesione przez tych, którzy nie znaleźli w swojej szafie białych dodatków, a bardzo chcieli być częścią projektu. „Niewidomi już widoczni – światłem po oknach” to kontynuacja ubiegłorocznego pokazu „Światłem po oczach”, który odbył się w ramach VI Tygodnia Schorzeń Siatkówki Oka na Nowym Świecie w Warszawie.

W trakcie trwania kampanii VII Tygodnia Schorzeń Siatkówki Oka, oprócz projekcji „Niewidomi już widoczni – światłem po oknach”, odbędą się: konferencja prasowa, dzień otwarty w przychodni rehabilitacji wzroku, Wielkie Badanie Dna Oka, seminarium dla pacjentów „Rozproszyć mrok”, pokaz filmu z audiodeskrypcją. Udział we wszystkich wydarzeniach jest bezpłatny. Szczegółowy program obchodów znajduje się na stronie itwojeoczytez.pl.

29 września, sobota, Rynek Starego Miasta
Godz. 20.30

d4896g4

Pamiętajcie o białych ciuchach!

d4896g4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4896g4
Więcej tematów