Studenci ratują owoce i warzywa przed zmarnowaniem. Oto ich sposoby
W Kinotece w Pałacu Kultury i Nauki 28 maja odbył się ogólnokrajowy konkurs Enactus Poland 2018. Studenci z całej Polski zaprezentowali innowacyjne projekty biznesowe, a zasiadający w jury prezesi i dyrektorzy wybrali najlepszą drużynę, która będzie reprezentowała Polskę na Enactus World Cup w Dolinie Krzemowej w USA.
Konkurs Enactus Poland 2018 to podsumowanie rocznej pracy około 450 studentów z uczelni w całej Polsce, którzy tworzą projekty biznesowe na rzecz lokalnych społeczności i zrównoważonego rozwoju. Wydarzenie zgromadziło w salach Kinoteki ponad 350 uczestników.
Na konkursie zaprezentowały się najlepsze zespoły z 9 uczelni z całej Polski. Zwycięzcą konkursu została drużyna ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przedsiębiorczy studenci skradli serca jurorów projektem MIONSZ, którego celem jest zmniejszenie skali marnotrawienia żywności. „Mionsz to marka pysznych i zdrowych soków, którą stworzyliśmy, aby ratować przed zmarnowaniem warzywa i owoce z targowisk miejskich i sklepów, które nie zostały sprzedane, a wciąż nadają się do spożycia lub przetworzenia. Do współpracy przy produkcji soków zaangażowaliśmy podopiecznych kuchni Czerwony Rower w której pracują osoby wykluczone społecznie m.in. uchodźcy, osoby z niepełnosprawnością i bezdomni. Soki produkowane w technologii cold press dostarczane będą do biur i korporacji realizujących strategie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).” – mówi Ewa Kozłowska, liderka zwycięskiego zespołu SGH.
W jury konkursu uczestniczyło blisko 90 prezesów i dyrektorów z takich firm jak Siemens, Saint-Gobain, PwC, Ferrero, Alior Bank, Renault Polska, Bank BZWK, Grupa Eurocash, Enel-Med, L’Oreal, LOTTE Wedel, Oriflame, Coca Cola HBC Polska, Prudential, PMI, Antalis Poland, PLAY, Medicover, Bayer, UPC Poland, JP Morgan Services Poland, czy Samsung.
Organizatorzy konkursu także docenili i nagrodzili osiągnięcia studentów z Enactus Politechniki Warszawskiej tytułem „Most Improved Team”. Tytuł Partnera Biznesowego Roku, otrzymały firmy AXA i Tesco, które wspierają Enactus finansowo i merytorycznie, a także inspirują studentów do kreowania innowacji.
Organizatorem Enactus Poland od 8 lat jest firma doradztwa personalnego BIGRAM