Spada sprzedaż biletów. Winna podwyżka?
Mniejsza sprzedaż niemal wszystkich rodzajów biletów!
16.07.2013 09:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Radny warszawski, Jarosław Krajewski poprosił o zestawienie wyników sprzedaży biletów w okresie 1 stycznia 2013 r. – 31 maja 2013 r. i porównanie ich z analogicznym okresem w 2012 roku. Dane nie są optymistyczne dla Miasta. Sprzedaz biletów wyraźnie spadła.
O sprawie czytamy w portalu Rynekkolejowy.pl.* Z odpowiedzi na pytanie radnego Krajewskiego wynika, że spadła sprzedaż niemal wszystkich rodzajów biletów* – z wyjątkiem 60-minutowego oraz biletu seniora. Przykładowo, pasażerowie kupili o ok. półtora miliona mniej biletów jednorazowych – spadek o 17%. Najpopularniejszy 20-minutowy bilet był kupowany o 8,5% rzadziej. W przypadku biletu dobowego spadek wynosi ok. 22%. Spore spadki występują też przy biletach długookresowych – w przypadku biletu 30-dniowego o 19%, a 90-dniowego o 24%.
Mniejsza popularność liczbowa ma przełożenie na spadek wartości sprzedanych biletów. O ile w przypadku jednorazowych i czasowych, w związku z podniesieniem ich cen, wpływy ze sprzedaży w omawianym okresie są większe, to wyniki dla biletów krótko- i długookresowych są już mniej obiecujące. W sumie wartość wszystkich sprzedanych biletów w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2013 r. wyniosła niemal 327 mln zł – to jest o 15 mln zł mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.
Czy za spadek sprzedaży biletów odpowieda podwyżka ich cen? Władze miasta tłumaczą, że wielu pasażerów przed wejściem nowej taryfy skorzystało z możliwości zakupu dwóch biletów długookresowych w starej cenie – w praktyce więc podróżni, którzy się na to zdecydowali, nie musieli kupować nowych biletów okresowych, w najlepszym razie, nawet do końca czerwca br.