Segwayem po Warszawie (wideo)
Pomysł na biznes, ale z misją ekologiczną
Ludzi i maszyny z Segway City Tours spotkać można najczęściej na pl. Zamkowym lub w okolicach hotelu Bristol. Do dyspozycji mają 10 maszyn. Jako pierwsi w Warszawie zaproponowali taki rodzaj zwiedzania miasta - aktywny, nowoczesny i ekologiczny.
Segway, czyli Segway Human Transporter to dwuśladowy, dwukołowy, jednoosobowy pojazd elektryczny, zasilany przez akumulatory. Jest więc wyjątkowo ekologiczny. Kontrolowany jest przez komputer pokładowy, który jest odpowiedzialny za utrzymanie równowagi. Kieruje się nim przez przechylenie tułowia kierowcy w odpowiednią stronę. Został skonstruowany przez genialnego wynalazcę, Deana Kamena. Do Polski trafił już kilka ładnych lat temu. Można go spotkać m.in. na lotnisku lub w niektórych centrach handlowych.
Segway City Tours organizuje wycieczki z przewodnikiem w języku angielskim. Wyruszają z placu Zamkowego w każdą sobotę i niedzielę o godz. 14.00. Wymagana jest wcześniejsza rezerwacja. Wycieczki indywidualne w językach: polskim, angielskim, francuskim i hiszpańskim organizują w każdy dzień tygodnia.
W ofercie mają nie tylko zwiedzanie miasta - Segwaya można wypożyczyć zwyczajnie, na godziny. Klientami SGT są zarówno młode i wysportowane osoby, dla których Segway jest świetną zabawą i ekologicznym środkiem transportu, jak i osoby starsze, którym pojazdy umożliwiają pokonanie wielokilometrowej trasy bez większego wysiłku. Niestety, wycieczki nie są tanie. Godzina jazdy po mieście to 100 zł. Dlatego najwięcej klientów firma ma wśród zagranicznych gości. Jednak warto samemu spróbować, bowiem sterowanie jest wyjątkowo intuicyjne (o czym przekonał się autor artykułu). W ciągu kilku minut jest się w stanie bez problemu opanować pojazd. Są też małe ograniczenia - Segwayem nie pojedzie dziecko drobne, o masie poniżej 30 kilo. Frajda z jazdy jest tak duża, że firma ma sporo klientów. Dlatego wprowadzili rezerwacje.
Chcecie spróbować? Wszelkie szczegóły znajdziecie na ich STRONIE internetowej.
Na filmie poniżej Grzegorz Sojka opowiada skąd pomysł na taki biznes i czy Warszawa dostosowana jest do takich pojazdów.