Ratusz współtworzy przewodnik dla przedsiębiorców. "Reklama ma szanować ład przestrzenny"
Inicjatorem publikacji jest też Stowarzyszenie Kulturotwórcze Miastodwa.
25.08.2015 13:00
Pomysł ten zrodził się w odpowiedzi na problem wszechobecnych, nierzadko szpecących reklam znajdujących się w przestrzeni miejskiej. Stołeczny ratusz oraz Stowarzyszenie Kulturotwórcze Miastodwa współpracują aktualnie nad stworzeniem specjalnej publikacji dobrych praktyk dla witryn oraz szyldów. Jej zasadniczym zadaniem będzie edukowanie przedsiębiorców , by informując o swoich usługach oraz działalności robili to zgodnie z zasadami ładu przestrzennego.
- Chcemy, by warszawski przewodnik po szyldach ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść publikacji zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – powiedział Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej ratusza .
Powstanie takiego opracowania jest również ważne ze względu na wchodzącą w życie 11 września, tzw. ustawę krajobrazową. Przewodnik będzie zawierał zbiór zasad dotyczących lokowania szyldów dla całego miasta, a nie jedynie wybranych rejonów. Jan Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa podkreślił, że celem publikacji jest przede wszystkim pomoc przedsiębiorcom, tak aby mogli właściwie wyróżnić się w przestrzeni miejskiej. Sam przewodnik ma zostać wydany jeszcze w tym roku.
Przeczytajcie też: Wyścig z czasem przy odbudowie mostu Łazienkowskiego