RegionalneWarszawaPo wizerunkowej wpadce Tigera, firma wesprze powstańców warszawskich

Po wizerunkowej wpadce Tigera, firma wesprze powstańców warszawskich

Maspex poprowadzi projekt edukacyjny pod hasłem Parasol Historii. Wspomnienie '44. Będzie też kontynuować pomoc finansową dla Powstańców Warszawskich i zmieni tablice historyczne w stolicy. Nieprzypadkowo działania promocyjne dotyczą tej części historii Polski.

Po wizerunkowej wpadce Tigera, firma wesprze powstańców warszawskich
Źródło zdjęć: © PAP | Tomasz Gzell

- Chcemy, żeby wszystkie działania, które podejmujemy, pozostawiały po sobie dobry ślad - podkreśla rzecznik prasowy Maspexu Dorota Liszka. W ramach Programu Parasol Historii, Maspex we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego, zamierza m.in. wyemitować reportaże dotyczące powstania. Firma zapowiada zaangażowanie do projektu najlepszych polskich dziennikarzy. Powstać ma też film.
Koncern ponownie włączy się w zbiórkę "Pomoc dla Powstańców”, organizowaną przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. W ubiegłym roku Maspex przeznaczył na to pół miliona złotych. Z kolei w ramach akcji "Paczka dla Bohatera” przedsiębiorstwo znów przekaże swoje produkty spożywcze kombatantom. W ubiegłym roku prawie 7 ton żywności trafiło do 930 osób. Maspex ufunduje też Tablice Pamięci upamiętniającą ofiary Powstania.

Dorota Liszka nie chce ujawniać, jaką kwotę firma przekaże na te działania. - Nie podajemy wartości tego projektu. Mogę tylko powiedzieć, że kwota przeznaczona na ten cel jest znacząca - urywa. Zapewnia też, że incydent z Tigerem nie pogorszył wyników sprzedażowych. - Sprzedaż produktu Tiger - biorąc pod uwagę cały rok - nie spadła, ale nie jest taka, jak planowaliśmy. Jest poniżej oczekiwań - podsumowuje Dorota Liszka.

1 sierpnia 2017 roku - w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, reklama Tigera wywołała burzę. Na profilu napoju na Instagramie pojawiła się grafika z wyciągniętym środkowym palcem, podpisem "1 sierpnia dzień pamięci” i dopiskiem "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Po fali krytyki w mediach społecznościowych wycofano reklamę, a firma publicznie przepraszała za wpadkę. Maspex zapowiedział też działania promocyjne dotyczące historii Polski.

Jesteś świadkiem zdarzenia w Warszawie, które jest dla Ciebie ważne? Widzisz coś ciekawego? Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub na wawalove@grupawp.pl.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)