Ochota: "Zieleniak" wreszcie otwarty
Termin otwarcia połączono z festynem rodzinnym, zorganizowanym z okazji Dnia Dziecka.
05.06.2016 11:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mieszkańcy długo czekali na tę symboliczną chwilę. Słynny "Zieleniak", przy ul. Grójeckiej na Ochocie, został wreszcie otwarty. Od soboty można już w tym miejscu robić zakupy i korzystać z całego targowiska. Termin otwarcia połączono z festynem rodzinnym, zorganizowanym z okazji Dnia Dziecka.
- Zapraszam na zakupy! "Zieleniak" na Ochocie dzisiaj już w pełnej krasie! - tak na twitterze cieszył się z otwarcia targowiska wiceprezydent Warszawy - Michał Olszewski. - Długo to trwało, ale wreszcie "Zieleniak" na Ochocie otwarty! Udanych zakupów - wtórował wiceprezydentowi Jarosław Szostakowski, warszawski radny.
Podpisanie umów
"Z początkiem czerwca kupcy podpisali umowy i przenieśli się na Zieleniak z tymczasowego targowiska przy ul. Skorochód-Majewskiego"- informował na swojej stronie internetowej ratusz. Dzięki temu, w sobotę otwarte były już wszystkie parterowe stoiska na targowisku. Handlujący mają do swojej dyspozycji 42 miejsca samochodowe, 4 duże pawilony usługowe, 12 pawilonów od strony placu targowego, 8 pawilonów bez okien, 16 boksów z roletami, 41 boksów pojedynczych i 26 boksów podwójnych - informują władze miasta.
Festyn z okazji Dnia Dziecka
Otwarcie targowiska zostało połączone z festynem z okazji Dnia Dziecka. Mieszkańcy mieli możliwość wzięcia udziału w specjalnie przygotowanej grze miejskiej, której tematem był Zieleniak. Organizatorzy przygotowali dla dzieci specjalne warsztaty artystyczne, konkursy i pokazy sztukmistrzów.
Remont targowiska
Renowacja "Zieleniaka" rozpoczęła się w 2012 roku. W tym czasie, między innymi, wybrana została przez mieszkańców i handlarzy, nazwa dla obecnego przy ulicy Grójeckiej targowiska. Większość opowiedziała się za nazwą "Zieleniak", która teraz dumnie widnieje na budynku.
Forma, jaką przybrał zwycięski neon "Zieleniak" nawiązuje stylistyką do charakterystycznego kroju pisma z lat 50-60, który znany jest wszystkim ze sławnych polskich marek takich jak samochód "Warszawa" czy motocykl "Junak". "Odręczny" napis, przełamuje minimalistyczną bryłę budynku zaprojektowanego przez pracownię architektoniczną JEMS.