Nudzisz się czekając na autobus? Ściągnij książkę z wirtualnej półki!
Co ma do zaoferowania projekt Kultura na Widoku?
*Kultura na Widoku to multimedialny projekt Fundacji Legalna Kultura, który pozwala na korzystanie z zasobów z legalnych źródeł. Oferują ponad 1100 treści multimedialnych, a wśród nich: muzyka, filmy, książki, gry po które można możesz sięgnąć w każdej chwili. Można je znaleźć min. w specjalnych instalacjach - wirtualnych bibliotekach, ustawionych w Warszawie i innych polskich miastach. *
W tym roku przystankach komunikacji miejskiej pojawią się także citylighty. Do dyspozycji użytkowników będą tysiące plakatów w szkołach, bibliotekach i urzędach w niewielkich miejscowościach na terenie całej Polski, które często mają ograniczony dostęp do kultury.
– Każdy, kto podejdzie do instalacji, plakatu czy citylightu na przystanku, zobaczy okładki filmów, płyt, książek oraz gier. Wpisując link do przeglądarki w urządzeniu mobilnym lub skanując kod QR może bezpłatnie albo w promocyjnej cenie pobrać interesujący go utwór. Oczywiście, aby skorzystać z tych zasobów, nie trzeba nawet wychodzić z domu, wystarczy wejść na www.kulturanawidoku.pl –mówi w rozmowie warszawa.naszemiasto.pl Kinga Jakubowska, prezes Fundacji Legalna Kultura.
W trzeciej edycji Kultury Na Widoku pojawią się – tak jak w poprzednich latach – filmy, muzyka, książki oraz gry. Z muzycznych nowości możemy zaproponować płytę 1976: A Space Odyssey Zbigniewa Wodeckiego z Mitch & Mitch, Annoyance and Disappointment Dawida Podsiadły i ścieżkę dźwiękową z ostatniego sezonu Gry o tron. Wielbiciele dobrego kina będą mogli obejrzeć m.in. Pokój Lenny'ego Abrahamsona i Małego Księcia Marka Osborne'a. Na wirtualnej półce Kultury Na Widoku nie zabraknie bestsellerowej powieści Dziewczyna z pociągu autorstwa Pauli Hawkins. Amatorzy gier komputerowych będą mogli pobrać z legalnego źródła m.in. This War of Mine.
W tym roku na wirtualnych półkach Kultury Na Widoku zagościła nowość. Oprócz muzyki, filmów, gier i książek użytkownicy znajdą również linki do najsłynniejszych muzeów i galerii całego świata: MOMA, Galeria Uffizi, Ermitaż i wiele więcej.
W spotach promujących tegoroczną edycję Kultury Na Widoku wzięły udział wybitne osobowości artystyczne, Ambasadorzy i Przyjaciele Legalnej Kultury – Zbigniew Wodecki, Danuta Stenka, Joanna Jabłczyńska oraz Arek Jakubik. Głosu psu Mecenasowi użyczył Jarosław Boberek.
Twórcą grafiki na plakaty, citylighty i instalacje tegorocznej edycji projektu jest Prof. Piotr Welk, prowadzący Pracownię Multimediów w Akademii Sztuki Pięknych w Warszawie.
Kultura na Widoku startuje 2 września i będzie trwał aż pięć tygodnii - do 8 października.
Przeczytajcie również: Zmiany na Świętokrzyskiej. Znikną donice, pojawią się nowe drzewa